Byggahus.se
Snälla hjälp mig! Vad är det för fel.

Höll på i vintras å ställde in å tyckte att jag fick in rätt temp inne, men nu när våren börjar komma så är det helt åt skogen. Blev jätte varmt, så jag har hållit på att sänka inställningarna, men det blir bara varmare å varmare! Just nu är jag uppe i 28 grader å elementena är glödheta!

Just nu har jag dessa inställningarna:

IMG_0396.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0397.jpg
Skapa konto

IMG_0398.jpg
Skapa konto

IMG_0399.jpg
Skapa konto

IMG_0400.jpg
Skapa konto

IMG_0401.jpg
Skapa konto

IMG_0402.jpg
Skapa konto

IMG_0403.jpg
Skapa konto

IMG_0404.jpg
Skapa konto

IMG_0405.jpg
Skapa konto

Jag skulle tippa på att det är växel? Ventilen som gett upp, blir det varmare i huset när många duschat?
Det är en ventil som styr om det ska bli varmvatten eller element värme, dom brukar ge upp på ivt, kostar ca 1500 och du byter själv

20160411_183324.jpg
Skapa konto

Gamla ventilen

20160411_183341.jpg
Skapa konto

Nya på plats
Röret till vänster är för vv och det uppåt är för element vatten, båda mina var glödheta när ventilen var trasig

tack för svar, däremot, så har vi reagerat på att varmvattnet tar slut snabbt! kan det stämma då?

Ja så var det för oss, har även vattenburen golvvärme I duschen som är kopplat direkt på mitt enrörssytem.
Duschvattnet tog slut rätt fort, 2 duschar kanske, och golvet blev varmare (ligger rätt ytligt men man kände det ju inte direkt)

Om det är hyfsat varmt ute och pumpen tillverkar varmvatten så känn på röret uppåt det ska inte vara varmt då

Tack så jätte mycket för din hjälp! :) Hittar dock inget på rören som kan vara den du visar på bilderna. Kanske sitter på insidan hos oss. Får ringa rörmokaren i morrn.

matsa79
Min mamma hade likadan display som ni har och hon hade samma problem. Då var det precis som nino skriver. Det var bara att byta en reglerventil.

• Gilla
brainstorm
  • Laddar…
8
Jag har inte samma display men inställningarna är uppbyggda på samma sätt som min och när jag fick samma fel som du beskriver så var det moderkortet som brunnit var 6000 snabba 😢😢

Lyft av fronten, ta i på sidorna så går det nog att dra ut den en bit i nederkant och sen lyfter du uppåt, så bör den lossna.
Är väldigt enkelt att byta själv om man har lite kunskap och kan använda en skiftnyckel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.