Byggahus.se
tobbew skrev:
Tack för feedback!

stig-helmer: Bra tankar. En fundering, när det kommer till ställ för borrar och allt sånt, visst vore det ändå skönt att bli av med dem? Jag tänker så att man har hela och kala ytor att hålla rent, så att inte penslar osv blir överdammade av både "naturligt damm" samt spån och rester från arbete.

Kanske ett löstagbart lock på något sätt? Tänk att alla sådana prylar sitter längst inne mot väggen och sedan bygger man små enkla vinklar att lägga över? Eller överarbetar jag det nu? :)
Lock är en bra idé. Om man ändå är inne på den linjen, så varför inte en enda avlång lucka som täcker alla ställ invid väggen? Antingen skjutbar uppåt, eller med gångjärn och luckhållare, typ http://www.skanebeslag.se/indredningsbeslag/klaffbeslag/krom-nickel/luckhallare/. Borde kunna bli mer plats med mindre arbete.

Thomas_Blekinge skrev:
Satsa på utslagsvask som är under midjehöjd! Är sjukt praktiskt!
Ifall det blir bråttom eller... ;-)

• Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
stig-helmer skrev:
Lock är en bra idé. Om man ändå är inne på den linjen, så varför inte en enda avlång lucka som täcker alla ställ invid väggen? Antingen skjutbar uppåt, eller med gångjärn och luckhållare, typ [länk]. Borde kunna bli mer plats med mindre arbete.
Jag tänker, hellre flera än en. Säg att du har 4 meter bänk så blir det kanske ohanterbart stort och tungt. Jag tänker på enmeters-lock eller nåt så kan man öppna det man behöver och stänga resten.
Men jag är beredd att tänka om! Jag förstår inte hur den där luckhållaren fungerar. Är det för att hissa upp locket?

Kul grej iaf!

Eluttag under bänken får mig att tänka på alla de gånger jag krupit under skrivbordet för att sätta i telefonladdaren eller någon annan sladd. Insåg sen att på en fast monterad arbetsbänk sätter man eluttagen i framkant.:)
Själv är jag mycket nöjd med min stora låda på hjul under bänken 100x40x60. Där ryms många verktyg som har egen väska, hyllan ovanför fungerar delvis som lock i inskjutet läge. Tror jag hittade idén här på forumet.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Bilder!

Jag behöver också följande:
En liten bokhylla för manualer och Classe-katalogen, pennburk och anteckningsblock med millimeterpapper, väggfasta hyllor för högtalare och stereon, samt burkhållare (OBS: drick gärna öl med dina kompisar men drick inte öl när du ska köra vassa verktyg).

• Gilla
Buildgates och 1 till
  • Laddar…
Bild önskades.
Notera avståndet mellan låda och hylla, mitt lock är inte speciellt tätt men min bänk används sällan tlll arbete. ( avslöjar precisionen hos snickaren:surprised:)
P_20160113_195552.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ottomanrulle från classe skulle i teorin göra att den rullar rakt ut och in. I praktiken hakar dom upp sig på småskräp och man får putta lådan rätt då och då.

• Gilla
tobbew
  • Laddar…
tobbew skrev:
Jag tänker, hellre flera än en. Säg att du har 4 meter bänk så blir det kanske ohanterbart stort och tungt. Jag tänker på enmeters-lock eller nåt så kan man öppna det man behöver och stänga resten.
Men jag är beredd att tänka om! Jag förstår inte hur den där luckhållaren fungerar. Är det för att hissa upp locket?

Kul grej iaf!
Luckhållare håller upp luckan i uppfällt läge. För att ta ner den lyfter man lite på den bara, så hakar den ur så att säga. Men jag vet inte om det finns tillräckligt korta sådana som passar en långsmal lucka.

Ja, 4 meter lucka blir nog lite svårhanterligt :) Men någon meter eller så - under en sådan borde det kunna rymmas en hel del småprylar.

• Gilla
tobbew
  • Laddar…
Tobbew, nu vill vi allt se lite bilder :)

Jag var optimistisk när det kom till både tid och pengar. :) Jag återkommer när det finns bra skit att visa! Vilket dröjer någon månad eller så!

• Gilla
torbeno
  • Laddar…
B breakman skrev:
Jag kommer sätta en ett eller två höj/sänkbara skrivbord som jag fått från jobbet. Kommer nog dels ha garagedatorn där och lödstation.
ett tips är att avsätta en yta för ev svetsande med en plåt mot väggen ..så tacksamt ha när det skvätter och lätt hålla rent

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.