Jag kommer aldrig att få råd att köpa en miura, eller ens en bertone junior, så det här ser ut som ett skitkul alternativ.
Har redan surfat bort två timmar på det här nu, mer blir det.. Skitfränt, tack!
favino jag har nog surfat bort mins en vecka...
Som jag ser det så bygger man en enligt reglerna och tävlar om man hittar fler som blir bitna.
Annars bygger man en som är ca 3,5m lång med en vattenkyld 500cc motor fram och 2 stolar som sitter halvt bakom varandra så bilen kan göras smal utan att man slår ihop axlarna. och så reggar man den och har till och från jobbet bygger den så den ser ut som en Riley 1930
Jag håller på och försöker hitta delar till ok pris för att bygga.
Har tänkt mig en motor med växellåda för att få ner prislappen lite och då tittar jag på motorer som har backväxel.
Har hittat lite olika backslag men dom hamnar runt 1500:- som min.
Så för att få till nått att köra med på vägar så måste lite ändringar göras utifrån original ritningen.
Jag hittar inte heller bladfjädrar till humant pris utan funderar då i stället att bygga med A ramar. Bladfjäder ger ju ett mera "autentiskt intryck" sen letar jag efter liten bakaxel diff.
Så här skulle jag vilja bygga en bil.
Där man sitter inte bredvid varandra utan lite bakom. Det gör att man kan bygga bilen smalare, den som kör slår inte armarna i den som sitter bredvid när man svänger, samt axlarna slår inte ihop.
vill också ha en att blåsa till jobbet i Norge på! Har ju en KTM 690 Enduro som är mycket skoj men en cyclekart.. det smäller lite högre. Undrar vad norska polisen säger.. norge är ju inte med i EU?
Jo nu har du lagt upp bild på den "grymmaste" av dom alla..
Jo nått i den stilen vill man allt att det skall se ut. Austin seven tycker jag ser riktigt grym ut.
Den bilden jag länkade till beskriver enbart hur jag vill placera stolarna. Ev så kan man i Austinen få in 2 stolar om man placerar dom halvt bakom varandra.
Jag läser i SFRO:s byggbok.
så här står det om motor: (obs ej beslutade regler - måste kolla upp det här)
Motor utan katalysator max 1,0% CO och 200ppm HC vid tomgång.
Finns det möjlighet att få till sådana värden om man köper en motor från aliexpress??
eller måste man skrota en ganska så ny motorcykel för att få en motor som är godkänd?
Jag vill ha en ATV motor med back och manuell växel. nån stans mellan 250 och 500cc
Innan man har hittat en motor som kan bli godkänd är det inte så stor idé att bygga.
I så fall är det el drift som gäller. För en bil skall det bli.
Är det nån som har koll på MC motorer och vad dom presterar.
Så nu är frågan skall man bygga enligt tävlingsreglerna med 8,5Kw eller följa Svenska bestämmelser med max 15Kw.. Låter som det blir en roligare klass om det är lite mer Hk..
Det här hade varit väldigt roligt att bygga. Men husrenoveringen går före. Men även jag skulle följa en byggtråd med väldigt stort intresse. Det måste väl vara OK att ha en sådan byggtråd i kategorin "Off Topic"?