Byggahus.se
Bilister har ett klart större ansvar än cyklister, eftersom konsekvenserna av att bryta mot trafikreglerna måste vägas in.

Blev också jävligt upprörd just därför när jag flera gånger höll på att få barnvagnen överkörd av cyklar på Torsgatan...

Tokslut skrev:
Södertälje Polishus har kulhål i sin fasad...

[länk]

Arbetskraft...
I Södertälje är de fan inte kloka, de går omkring med bazooka .. (För att nästan citera latin kings)

elpaco skrev:
jag ser en logisk slutledningskatastrof här. Du menar att om man har en bra lön så bor man automatiskt i city? Det är ett ganska vitt begrepp på innerstadsgräns, till Ystad ungefär.
Det var mer ett svar på inlägget ovan. Men, absolut, bor du i Ystad city så fixar du nog ekonomiskt livsstilen där och bor du i Stockholm city livsstilen där... :D

edit: En kantarelltoast till förrätt kostar mao inte mycket pengar var min poäng (Och anses förövrigt inte som gourmetmat utan snarare som vanlig husman)

... när du till trots din lön bor i en liten hundbur.

• Gilla
DennisCA
  • Laddar…
osiris skrev:
Blev också jävligt upprörd just därför när jag flera gånger höll på att få barnvagnen överkörd av cyklar på Torsgatan...
Jag har aldrig varit nära att köra på barnvagnar på Torsgatan, eftersom barnvagnar aldrig någonsin är ute och åker på cykelbanan på Torsgatan.

n_sandstrom skrev:
Jag har aldrig varit nära att köra på barnvagnar på Torsgatan, eftersom barnvagnar aldrig någonsin är ute och åker på cykelbanan på Torsgatan.
Tyvärr så är det inte riktigt sant, ofta folk som går ut i cykelbanan. Jag brukar markera genom att öka farten och cykla mycket nära, eller ge en liten armbåge i sidan :D

Cycklar du även i (o)väder?

pmm skrev:
... när du till trots din lön bor i en liten hundbur.
Jag är uppväxt i en villa på 450 kvadrat. Kan inte säga att jag saknar de där 350 kvadraten

jag var lite smått sarkastisk. Just Torsgatan är nog den gatan jag flest gånger behövt ta mig ut i trafiken på för att passera barnvagnsmammor i par på cykelbanan.

(Jag fattar inte hur barnvagnsmammor i par kan vara så bortkopplade från omvärlden att dom inte ens kan höra en plingelingklocka)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
pmm skrev:
Cycklar du även i (o)väder?
Självklart. Bara på med damaskerna och regnstället

edit: Dock om det är snö tar jag Uber till jobbet

Redigerat:
n_sandstrom skrev:
jag var lite smått sarkastisk. Just Torsgatan är nog den gatan jag flest gånger behövt ta mig ut i trafiken på för att passera barnvagnsmammor i par på cykelbanan.

(Jag fattar inte hur barnvagnsmammor i par kan vara så bortkopplade från omvärlden att dom inte ens kan höra en plingelingklocka)
Då har du inte provat Sturegatan :D Fast Torsgatan är nog tvåa

edit: Sedan ska vi inte glömma budbilar och taxibilar som ställer sig på cykelbanan för att lasta.

Redigerat:
n_sandstrom skrev:
Vid övergångsstället vid solvändan måste man korsa cykelbanan. Ska man kliva i och ur bil på torsgatan hamnar man också på cykelbanan.

Det är dock skillnad på att korsa cykelbanan och att gå i den. Om man ser sig för så man inte tvingar en cyklist att bromsa så är det ju inget problem. Det finns nämligen inget vi cyklister hatar mer än att tappa moment

... när man trots vuxen ålder och hög lön är beroende av föräldrar, med hus...

De flesta ratar cycklen pga (o)väder som vi har. Väderskyddad cyklel kanske, men de är för dyra för de flesta.

pmm skrev:
... när man trots vuxen ålder och hög lön är beroende av föräldrar, med hus...
..för att man ska få nytta av alla sina verktyg som tar upp halva lägenheten..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.