110 235 läst · 1 059 svar
110k läst
1,1k svar
Du vet att du bor i city när...
Bilister har ett klart större ansvar än cyklister, eftersom konsekvenserna av att bryta mot trafikreglerna måste vägas in.
Blev också jävligt upprörd just därför när jag flera gånger höll på att få barnvagnen överkörd av cyklar på Torsgatan...
Blev också jävligt upprörd just därför när jag flera gånger höll på att få barnvagnen överkörd av cyklar på Torsgatan...
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Det var mer ett svar på inlägget ovan. Men, absolut, bor du i Ystad city så fixar du nog ekonomiskt livsstilen där och bor du i Stockholm city livsstilen där...elpaco skrev:
edit: En kantarelltoast till förrätt kostar mao inte mycket pengar var min poäng (Och anses förövrigt inte som gourmetmat utan snarare som vanlig husman)
Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Tyvärr så är det inte riktigt sant, ofta folk som går ut i cykelbanan. Jag brukar markera genom att öka farten och cykla mycket nära, eller ge en liten armbåge i sidann_sandstrom skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg
jag var lite smått sarkastisk. Just Torsgatan är nog den gatan jag flest gånger behövt ta mig ut i trafiken på för att passera barnvagnsmammor i par på cykelbanan.
(Jag fattar inte hur barnvagnsmammor i par kan vara så bortkopplade från omvärlden att dom inte ens kan höra en plingelingklocka)
(Jag fattar inte hur barnvagnsmammor i par kan vara så bortkopplade från omvärlden att dom inte ens kan höra en plingelingklocka)
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Då har du inte provat Sturegatann_sandstrom skrev:
edit: Sedan ska vi inte glömma budbilar och taxibilar som ställer sig på cykelbanan för att lasta.
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Det är dock skillnad på att korsa cykelbanan och att gå i den. Om man ser sig för så man inte tvingar en cyklist att bromsa så är det ju inget problem. Det finns nämligen inget vi cyklister hatar mer än att tappa moment
Medlem
· Stockholms Län
· 604 inlägg