2 597 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Staketstolpar
Hej
Planerar att sätta staket istället för vår gamla sletna häck. Kommer använda stolpar på ca 140x140 och de kommer va ca 125-130 cm höga.13 st.Funderar på hur jag ska fästa dom i mark.Blir ett stöddigt staket på 27 meter.Har lerjord. Gjuta i rör, spett, markskruv? Hur hade ni gjort och varför. Vill ha ett stabilt staket som inte rör sig åt något håll, nånsin.
Planerar att sätta staket istället för vår gamla sletna häck. Kommer använda stolpar på ca 140x140 och de kommer va ca 125-130 cm höga.13 st.Funderar på hur jag ska fästa dom i mark.Blir ett stöddigt staket på 27 meter.Har lerjord. Gjuta i rör, spett, markskruv? Hur hade ni gjort och varför. Vill ha ett stabilt staket som inte rör sig åt något håll, nånsin.
Det är just leran jag funderar på.Det är stenhårt en bit ner.Gissar att jag måste ner till frostfritt djup eller mer med tanke på att staketet blir både högt och rejält.Vad tror ni om pålskruv.se.? Eller liknande?
Har vart runt kvarteret och kollat in staketen där. Finns inte ett staket som sitter rakt trots fina gjutna fundament.Börjar fundera om alla har fuskat eller om det krävs meterdjupa hål eller mer.Eller så har alla gjort fel.Bor utanför jönköping.Kanske måste man gräva riktigt djupt nör det är lerjord. Det enda staketet som sitter rakt och är stabilt är utanför ett hureshus där det ser ut som om de har drivit 120x120 reglar djupt ner i marken.
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.