Byggahus.se
Tips och bilder gärna.

Sugen på gjutet såklart, men å andra sidan är där fall från vägen mot mitt garage.. Då skulle man ju behöva gjuta in någon form av avrinning. Typ en "unidrain".. Sån avlång med galler på toppen typ.. Men frågan är hur mycket det hjälper om det hällregnar. Man vill ju inte heller få en grop vid vägkanten som fryser igen och blir hal på vintern..

Rent för att slippa vattenansamlingar skulle man kanske vilja gräva rätt djupt och lägga duk, och rejält med singel egentligen.. Men hur kul är det... Och så drar man väl in en massa singel i garaget då också..

Vad tror ni?

Jag har själv gammal trasig asfalt som så småning om skall bytas ut.
Det lutar åt stampad betong vilket jag tycker är läckert, hittade stampar på E bay billigt.
kolla in det på youtube.

Ja har singel, och hatar de, väldigt opraktiskt, kommer bli asfalt i framtiden, har "bara" 100 grejer som ligger högre i prioritet

S
betong kan ju alltid spricka även asfalt. men asfalt är ju lite mjukare

Man slipper iallafall de där hemska potthålen som av någon anledning alltid är fulla med vatten en mörk morgon när man skall till jobbet! :mad:

• Gilla
1
  • Laddar…
Vi hade asfalt innan. Rätt ok men blev lite skador efter salt, varvnär asfalten var ny.. Nästa uppfart blir med smågatsten..

S
Hur tråkigt det än är tycker jag du ska köra på grusad infart, jag har själv lutningen från vägen in mot garaget, går inte att göra något åt. Har borrat och lyckats få ett 50mm rör med minimalt fall ut på gräsmattan som kan hjälpa till att få bort regnvatten, men hällregnar det så rinner det in...

Så fort pengar finns blir det att riva upp alltihop o grusa.

Mm.. Är ju det där med fallet. Änsålänge rinner det ju inte in i garaget då det bara är matjord och fläckvis gräs på uppfarten nu. Men blir rejäla hålor när det har regnat mycket. Har tillfälligt löst problemet med hålen.. Gjöt i vardagsrummet och hällde resten av betongen som blev över i hålorna och vid vägkanten. Håller väl en liten stund. Men frågan är vad man gör sen.. Vill ju inte leda in vattnet.. Får kanske bli singel då... Lite större kanske, typ makadam, så drar man kanske inte in lika mycket i garaget och i gräsmattan..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.