Jag säger bara, detta är ett jobb som INTE är värt att göra själv, trots att jag hamnar på ca 50% av vad offerter låg på så skulle jag leja bort detta alla dagar i veckan!
Du hade nog bara extrem otur, min dränering gick hur bra som helst, tog 3-4 dagar inkl byte av inkommande VA. Tog aldrig in några offerter, men det hade nog kostat det fyrdubbla om jag lejt bort det.
Glad att vi lejde bort dräneringen (vårt föredetta hus), även om det kostade lite mer än för dig.. men jag var där och snokade hela tiden..tyckte det var kul att se allt på så nära håll hehe.. man slutar aldrig förundras över hur saker hänger ihop och fungerar..
Men du har gjort ett grymt jobb..
Om ett år eller två har ni en blomstrande trädgård igen
Mvh Sandra
Det är kul att se dom som kan utföra arbeten göra så!
Tackar, känns avlägset men gården ser så oerhört fin ut nu ändå i jämförelse så jag är glad med min nya leråker!
scim skrev:
Du hade nog bara extrem otur, min dränering gick hur bra som helst, tog 3-4 dagar inkl byte av inkommande VA. Tog aldrig in några offerter, men det hade nog kostat det fyrdubbla om jag lejt bort det.
Ja det hade jag såklart, grävaren sa att marken är fortfarande lika vattensjuk här uppe i norr som i början på våren då dom egentligen inte gräver för att den är för blöt!
Så ja, otur eller dumhet som ens utförde dräneringen denna sommar, du får välja vilket som! Dock var den redan påbörjad så ville som bli klar!
Ringde grävaren idag och fick besked att de kunde komma i afton, så bara färdigställa det sista med rören! Skotta ett gäng hinkar grus runt avsluten på rören och tejpa fast mattan runt dem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haha, det rasar, LÅT DET! Leran är övervunnen!!
Logga in
Skapa konto
Grävmaskinen på plats omkring kl 18:30!
Logga in
Skapa konto
Igenfyllning pågår och grovplanering av tomten fixar han också...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klockan 21:38 är han klar, då tog han också en grannes två gigantiska stubbar!
det är bara att gratulera då! hehe. led lite med dig när det började rasa efter grävmaskin var där. har inte kollat här på ett tag, så först nu jag ser att du är klar. vilken lättnad det måste vara! bara börja fixa resten av "cribs"-huset nu då
det är bara att gratulera då! hehe. led lite med dig när det började rasa efter grävmaskin var där. har inte kollat här på ett tag, så först nu jag ser att du är klar. vilken lättnad det måste vara! bara börja fixa resten av "cribs"-huset nu då
Tackar tackar! Det är så oerhört skönt att det inte går att beskriva med ord, där ett tag funderade jag allvarligt vad jag gett mig in på och om jag skulle orka slutföra detta.
Såhär med facit i hamd, jag skulle ha lejt bort jobbet trots att jag gjorde det för halva kostnaden själv, inte värt det!!
Jo tyvärr har det i princip stått stilla sen i början av april. Vi får se vad som händer. Det ska inte vara lätt :/
Nej, i livet så ska vi uppenbarligen utsättas för diverse prövningar!
AndersPS skrev:
Tack för en inspirerande tråd, vilket slitgöra med dräneringen. Imponerande.
Tack själv för kommentaren. Dräneringen är bland det värsta jag gjort i mitt liv, men skönt att snart kunna se tillbaka på bilderna från den och skratta åt eländet!
Dag två blev resten av takåsarna uppsatt samt spikläkten. Så nu är väggen i lod både jämnfört med huset och i sidled.
Jag satte strävor i kryss i de två yttersta facken, funderar om detta räcker, känns dock sjukt stabilt i sidled så misstänker det.
Logga in
Skapa konto
Blev klart med takläkten, provade skruva upp lite panel samt satte upp en takfotsbräda.
Logga in
Skapa konto
Hittils är allt virke gammalt sedan jag rev tidigare altan med tak och ett litet förråd jag hade. Har även gamla takplåten från garaget som revs och ca hälften av panelen. Så enda detta kostar mig förutom tid blir virke till dörrarna på kortsidorna och ca 3m väggpanel.