4 080 932 läst · 31 073 svar
4081k läst
31,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Har inte gjort så mycket på huset, men iallafall lite för husfriden.
En trasig

gjorde att min bättre hälft beklagade sig över att det inte längre gick att utföra bankärenden. I en protest mot detta fruktansvärda konsumtions och materialistsamhälle vi lever i föreslog jag att en promenad till närmaste bankkontor både är stärkande och avkopplande. Och bra för miljön.
Min bättre hälft lät sig inte övertalas och framhärdade sin ståndpunkt att ett normalt hem måste ha en dator.
Efter några timmars efterforskningar fann jag att befintlig datamaskin skulle kunna uppgraderas. Plåtlådan, själva modermodemet, gick att återanvända. Några dagar senare kom delarna som behövdes för att ånyo kunna utföra bankärenden.

Inte nog med att det går att betala räkningarna väldigt snabbt, man kan göra det helt tyst också. Jättebra.
En trasig

gjorde att min bättre hälft beklagade sig över att det inte längre gick att utföra bankärenden. I en protest mot detta fruktansvärda konsumtions och materialistsamhälle vi lever i föreslog jag att en promenad till närmaste bankkontor både är stärkande och avkopplande. Och bra för miljön.
Min bättre hälft lät sig inte övertalas och framhärdade sin ståndpunkt att ett normalt hem måste ha en dator.
Efter några timmars efterforskningar fann jag att befintlig datamaskin skulle kunna uppgraderas. Plåtlådan, själva modermodemet, gick att återanvända. Några dagar senare kom delarna som behövdes för att ånyo kunna utföra bankärenden.

Inte nog med att det går att betala räkningarna väldigt snabbt, man kan göra det helt tyst också. Jättebra.
Renoverare
· Stockholm
· 18 155 inlägg
Aj, aj, övergivit Asus en gång för gigabyte. Händer aldrig igen, har aldrig haft så mycket problem med ett moderkort.
Ett släpvagnslass "småkross" till lusthusgången avskyfflat.. nästa lass på väg hem.. phew..
Solen strålar dock och det blåser lite lagom skönt ute (för att arbeta i solen)..
..har oxå bestämt mig för att det bli 4-8 på gången (lite mindre än vi/jag valde till pallkragarna).. i lite röd stenfärg för att matcha all annan sten och hus.. (även om den vitare var riktigt riktigt fin)
Solen strålar dock och det blåser lite lagom skönt ute (för att arbeta i solen)..
..har oxå bestämt mig för att det bli 4-8 på gången (lite mindre än vi/jag valde till pallkragarna).. i lite röd stenfärg för att matcha all annan sten och hus.. (även om den vitare var riktigt riktigt fin)
Mitt gamla chassi från 2008 behövde lite övertalning för att acceptera ett modernt grafikkort....eppeee skrev:
Ha, hade samma tankar om MSI som strulat något jävulskt för mig, men idag har dom skärpt till sig och grafikkortet blev ett MSI, moderkort därifrån gick inte av principskäl. Gigabyte har jag bara goda erfarenheter av. Alla leverantörer har väl haft dåliga dagar i produktutvecklingen.....
Fortsatt att riva men även bygga upp lite på huset.
Fick åka in till stan med frugans bil för hon vågade inte lämna in den på rekond själv :|.
Nu blir det grill och sen em final på tv.
Chips, dipp och öl på G
Fick åka in till stan med frugans bil för hon vågade inte lämna in den på rekond själv :|.
Nu blir det grill och sen em final på tv.
Chips, dipp och öl på G
Redigerat:
Började dagen 05:30 med inställningen: "NU J****R ska här skrapas o målas hela dagen, kvinnor o barn håll er i säkerhet!"
Först drack jag lite kaffe... o lekte lite med barnen... och så käkade vi lunch... o så kom svärfar o svärmor på besök... o så lekte vi lite med barnen... sen käkade vi middag, kollade bolibompa o la barnen till sängs. Men nu minsann har det skrapats o målats långt över en timme! Men jag har en liten öl- och byggahuspaus nu, jag blev svettig.
Först drack jag lite kaffe... o lekte lite med barnen... och så käkade vi lunch... o så kom svärfar o svärmor på besök... o så lekte vi lite med barnen... sen käkade vi middag, kollade bolibompa o la barnen till sängs. Men nu minsann har det skrapats o målats långt över en timme! Men jag har en liten öl- och byggahuspaus nu, jag blev svettig.
Åkt iväg med en släpkärra full med sopor till tippen. Köpt en bräda och vindskiveplåt till uthuset. Rivit min sågbock i trädgården och lastat 12 europallat som ska lämnas hos pelletsleverantören imorgon. Nu står grillen på trappen under tak då det kom ett monsunregn.
[*] snickrat ny fönsterram, samt droppbräda över den samt ett annat fönster + 2 dörrar och lite annat klurigt. Riktigt nice att ha klyvsåg. Imorgon ska jag köpa en plexiskiva och skruva fast. "bara tillfällig lösning".
[*] städat bort allt spillvirke, och sågspån på maskinerna.
[*] monterat dörrstopp på två dörrar.
[*] letat spik på flertal ställen utan att hitta det jag önskade.
[*] ljuddämpat lite i bilen & rättat autoupp fönsterhissen.
[*] fördelat skräphögarna ner i flertal säckar inför åka till tippen.
[*] städat bort allt spillvirke, och sågspån på maskinerna.
[*] monterat dörrstopp på två dörrar.
[*] letat spik på flertal ställen utan att hitta det jag önskade.
[*] ljuddämpat lite i bilen & rättat autoupp fönsterhissen.
[*] fördelat skräphögarna ner i flertal säckar inför åka till tippen.
Redigerat:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittat på plattsättarens jobb + hämtat ut lite mer tätskikt. Kom hem och såg att man blev dubbeldebiterad + prylar man inte köpt.. Suck. Bara att åka tillbaka imorgon..
Med vänlig hälsning, fremax