2 080 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Västangården + nibepannan
Hej!
Vi har byggt ett västangården det lilla!
Vi är mycket nöjda med huset & trivs!
NU till min fråga, när man kör igång värmen i huset
är det rimligt att värmekostnaden drar iväg till
över 2100 kWh på 35 dagar?
Vi har då endast bott i huset 14 dagar dvs!!
För övrigt undrar jag om lilla västangården även
finns som 1½planshus?
Varför sätts inte elementet i hallen under det
lilla 5/13 fönstret bredvid ytterdörren?
vårt hamnade på enda fria långväggen i hallen!!
Undrar mest då jag trodde alla element var undertill!
Mvh Annika i skåne
Vi har byggt ett västangården det lilla!
Vi är mycket nöjda med huset & trivs!
NU till min fråga, när man kör igång värmen i huset
är det rimligt att värmekostnaden drar iväg till
över 2100 kWh på 35 dagar?
Vi har då endast bott i huset 14 dagar dvs!!
För övrigt undrar jag om lilla västangården även
finns som 1½planshus?
Varför sätts inte elementet i hallen under det
lilla 5/13 fönstret bredvid ytterdörren?
vårt hamnade på enda fria långväggen i hallen!!
Undrar mest då jag trodde alla element var undertill!
Mvh Annika i skåne
Hej,
Vi har bygget samme hus (Västangården) på Sjælland i Danmark, så vi har vel samme klima som Skåne. Huset blev sat op i oktober 2004 og vi har brugt 7.300 Kwh fra oktober til april (6 måneder). Vi bor 2 personer i huset og har ca. 21 grader. Nu bliver det varmere i vejret, så jeg regner med et forbrug på ca. 12.000 kwh pr. år. Har I fået indjusteret jeres Nibe Fighter panne af Hjältevadshus?
Held og lykke med huset. Vi er også veldig nöjda med vores.
Vi har bygget samme hus (Västangården) på Sjælland i Danmark, så vi har vel samme klima som Skåne. Huset blev sat op i oktober 2004 og vi har brugt 7.300 Kwh fra oktober til april (6 måneder). Vi bor 2 personer i huset og har ca. 21 grader. Nu bliver det varmere i vejret, så jeg regner med et forbrug på ca. 12.000 kwh pr. år. Har I fået indjusteret jeres Nibe Fighter panne af Hjältevadshus?
Held og lykke med huset. Vi er også veldig nöjda med vores.
Hej Annika i skåne!
Din elförbrukning verkar för hög. Jag vill att du kollar om din panna är injusterad av Nibe, verkar som om elpatronen kan ligga på.
Om du inte fått din injustering skall du kontakta vår representant som var med vid slutbesiktningen av ert hus.
Har du redan fått din injustering så ber jag dig ringa Nibe och felanmäla din panna.
Lilla Västangården finns ej som 1 1/2 planshus, dock finns stora Västangården som 1 1/2 plans då heter den Östangården.
Angående radiatorn i hall/entré så är måttet 500 mm för kort för både radiator och termostat. Storleken på radiator styrs av rummets storlek.
Hör av dig med ev. mer frågor!
mvh
Dag Löwhagen /Säljstöd
Din elförbrukning verkar för hög. Jag vill att du kollar om din panna är injusterad av Nibe, verkar som om elpatronen kan ligga på.
Om du inte fått din injustering skall du kontakta vår representant som var med vid slutbesiktningen av ert hus.
Har du redan fått din injustering så ber jag dig ringa Nibe och felanmäla din panna.
Lilla Västangården finns ej som 1 1/2 planshus, dock finns stora Västangården som 1 1/2 plans då heter den Östangården.
Angående radiatorn i hall/entré så är måttet 500 mm för kort för både radiator och termostat. Storleken på radiator styrs av rummets storlek.
Hör av dig med ev. mer frågor!
mvh
Dag Löwhagen /Säljstöd
Tack för svaren!!
På sista veckan har det gått åt 171kWh
och nibe var här i veckan, elpatronen var på!
Hur fixar man innerdörrarna när de knappt
går att stänga då dörren ligger för nära
inpå vid dörrkarmen?? Likaså går dörren i uppe
i dörrkarmen!?
Står inget i i driftspärmen!!
mvh Annika
På sista veckan har det gått åt 171kWh
och nibe var här i veckan, elpatronen var på!
Hur fixar man innerdörrarna när de knappt
går att stänga då dörren ligger för nära
inpå vid dörrkarmen?? Likaså går dörren i uppe
i dörrkarmen!?
Står inget i i driftspärmen!!
mvh Annika
Hej Annika.
Innerdörrarna går att justera!
Du plockar bort plastlocken som sitter i innerdörrskarmarna. I dessa hål sitter något som kallas karmskruv, med hjälp av en karmskruvsnyckel kan du sedan justera dörrkarmen genom att vrida skruven åt ena eller andra hållet.
Karmskruvsnyckel kan du köpa på en byggmaterialhandel eller låna av en snickare.
Lycka till!
Dag Löwhagen / Säljstöd
Innerdörrarna går att justera!
Du plockar bort plastlocken som sitter i innerdörrskarmarna. I dessa hål sitter något som kallas karmskruv, med hjälp av en karmskruvsnyckel kan du sedan justera dörrkarmen genom att vrida skruven åt ena eller andra hållet.
Karmskruvsnyckel kan du köpa på en byggmaterialhandel eller låna av en snickare.
Lycka till!
Dag Löwhagen / Säljstöd