37 119 läst · 79 svar
37k läst
79 svar
Akut hjälp! - Kunnig brunnsborrare i Stockholm, kolla dessa hemska bilder!
Medlem
· uppsala
· 98 inlägg
Kul att alla kommenterar hur ni ska processa mot förra entreprenören, trots att du om och om ber om tips på ny entreprenör.. Säger lite om stridsyxebeteendet mot entreprenörer i detta forum..
Hört gott om mälaröarnas brunnsborrning (det var ilfs några år sen..) Ring och prata med dem, be att få prata med deras mest erfarne borrare/arbetsledare och ställ frågor om ert nuvarande problem och risken för liknande problem vid borrning av nytt hål. Svaren på dina frågor borde kunna ge dig ett uns förtroende eller tvärtom vad gäller deras kunskap. Det är nog det tips jag kan ge.
Hört gott om mälaröarnas brunnsborrning (det var ilfs några år sen..) Ring och prata med dem, be att få prata med deras mest erfarne borrare/arbetsledare och ställ frågor om ert nuvarande problem och risken för liknande problem vid borrning av nytt hål. Svaren på dina frågor borde kunna ge dig ett uns förtroende eller tvärtom vad gäller deras kunskap. Det är nog det tips jag kan ge.
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg
Har hört från brunnsborraren att den är 100 meter. Men vi fick aldrig något papper på brunnarna så jag vet inte.pioneer skrev:
Pumpen de har satt ner verkar inte kunna lyfta 100 meter, så den kan vara grundare.
Det är alltid grumligt vatten med väldigt, väldigt fina partiklar i som ångar runt i vattnet när man tappar upp det. Dessa sjunker aldrig till botten. Sedan har det hänt två gånger att det kommit så mycket lera som på bilderna jag la upp.
Varför får jag en magkänsla att du kört med en från granakurvan? Det finns en till väldigt nära, Rototec. Har inte använt dem själv men hört att de är bra.
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg
Ja, nu var faktiskt inte det vårt fokus att ge oss på brunnsborraren för tillfället, men läget har faktiskt ändrats nu.verktygsgalningen skrev:Kul att alla kommenterar hur ni ska processa mot förra entreprenören, trots att du om och om ber om tips på ny entreprenör.. Säger lite om stridsyxebeteendet mot entreprenörer i detta forum..
I morse vaknade vi utan vatten. Stänger av huvudkranarna och trycket i hydroforen sjunker ändå, så jag antar att det rinner tillbaks ner i brunnen. Detta har hänt en gång förut, då fick vi dra upp pumpen och montera på en separat backventil på slangen ovanför brunnen.
Har precis ringt på rörjour för vi orkar faktiskt inte hålla på mer själva med det där vattnet. Vi får väl räkna med 10.000:- för att få vatten tillbaks idag, även om det kommer vara lika förbannat smutsigt som vanligt.
Denna händelse gjorde oss dock sugna på att ta upp kampen med borraren igen. Det är sjukt att man har betalt så mycket av sina surt förtjänade pengar och får detta tillbaks och ingen hjälp...
Redigerat:
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg
Rätt magkänsla! Får man fråga varför du tror det?orienteraren skrev:
Jag har fått några tips här på PM och från en kompis så på måndag låter vi en annan brunnsborrare kolla på det.
Tack för tipset om Rototec också.
Medlem
· Stockholms län
· 123 inlägg