12 194 läst · 6 svar
12k läst
6 svar
Ansluta tvättmaskin till golvbrunn
Jag har en lägenhet med förberedd el till tvättmaskin men inget avlopp. Är det godkänt att ansluta tvättmaskin till en purusbrunn vid tvätt? Dvs sätta i avloppet från maskinen i avloppet vid tvätt? Finns det någon anordning för att säkra att slangen är kvar i brunnen?
Tack, det har jag kopplat på men jag tänker om det finns något smidigt sätt att dra den till brunnen sen, det är en duschvägg den ska komma runt, så det måste vara enkelt att ansluta den till brunnen o sen ta bort igen när maskinen är klarWestis skrev:
Du har inte handfatet eller toaletten närmare?
Då kan du antingen koppla in den mot vattenlåset eller bara hänga slangens böj över toaletten.
Det brukar tyvärr inte finns plats nog i karmprofilen på duschväggar för en genomföring av ett 20-32mm rör som kan leda undan vattnet.
Om du leder ut tvättvattnet mot golvet, behöver du inget vattenlås, då räcker det med ett rör kopplat direkt mot slangen.
Då kan du antingen koppla in den mot vattenlåset eller bara hänga slangens böj över toaletten.
Det brukar tyvärr inte finns plats nog i karmprofilen på duschväggar för en genomföring av ett 20-32mm rör som kan leda undan vattnet.
Om du leder ut tvättvattnet mot golvet, behöver du inget vattenlås, då räcker det med ett rör kopplat direkt mot slangen.