10 752 läst · 4 svar
11k läst
4 svar
Klyva tegelsten?
jag är barnsligt förtjust i gamalt tegel, och har därför beslutat att bygga en bröstpanel av just begagnat tegel.. Men det vore onödigt att använda hela stenar till detta, räcker gott och väl med halva (för att inte bygga på för mycket i bredd osv.), men min fråga är:
Hur kan man klyva en gamal tegelsten på ett snabbt och säkert sätt?
Kommer att täcka ungefär 4 kvadrat så är inga enorma ytor direkt, men blir ju ändå ett otal stenar, så om någon har något förslag på hur man kan tänkas göra detta vore jag mycket tacksam!
[om det dessutom råkar vara någon som vet om ett ställe i göteborg som säljer begagnat tegel (framför allt beiget/ljusgult) förutom Återbruket i Kviberg så hojta för allt i världen!!]
Tackar,
Johan
Hur kan man klyva en gamal tegelsten på ett snabbt och säkert sätt?
Kommer att täcka ungefär 4 kvadrat så är inga enorma ytor direkt, men blir ju ändå ett otal stenar, så om någon har något förslag på hur man kan tänkas göra detta vore jag mycket tacksam!
[om det dessutom råkar vara någon som vet om ett ställe i göteborg som säljer begagnat tegel (framför allt beiget/ljusgult) förutom Återbruket i Kviberg så hojta för allt i världen!!]
Tackar,
Johan