R Robinin #1 Medlem · Skåne · 1 inlägg 24 jul 2014 15:02 Robinin Medlem Skåne 1 inlägg 24 jul 2014 15:02 #1 Hej Jag håller på att byta ut mina gamla ventilationsluckor i min lägenhet till rosettventiler men har stött på ett problem. Jag har fått bort luckan men ser nu att det sitter två spår i innerramen, vilket gör att jag inte kommer få dit min nya ventil. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Någon som har varit i samma situation eller vet hur man lättast får bort spåren? Tacksam för all hjälp jag kan få! /Robin
Hej Jag håller på att byta ut mina gamla ventilationsluckor i min lägenhet till rosettventiler men har stött på ett problem. Jag har fått bort luckan men ser nu att det sitter två spår i innerramen, vilket gör att jag inte kommer få dit min nya ventil. Inloggade ser högupplösta bilder Logga in Skapa konto Gratis och tar endast 30 sekunder Någon som har varit i samma situation eller vet hur man lättast får bort spåren? Tacksam för all hjälp jag kan få! /Robin
F Fredrik Å #2 Medlem · Stockholm · 1 373 inlägg 29 jul 2014 08:43 Fredrik Å Medlem Stockholm 1 373 inlägg 29 jul 2014 08:43 #2 Går det inte att hacka bort stålramen ?
Hennke85 #3 Verktygstokig · Jönköping · 1 260 inlägg 29 jul 2014 11:08 Hennke85 Verktygstokig Jönköping 1 260 inlägg 29 jul 2014 11:08 #3 Att ge sig på ramen kommer nog innebära att putsen hänger med. Jag hade försökt såga bort klackarna försiktigt med bågfil eller tigersåg.
Att ge sig på ramen kommer nog innebära att putsen hänger med. Jag hade försökt såga bort klackarna försiktigt med bågfil eller tigersåg.