Byggahus.se
Jag undrar vad det är för särskilt med husen i BoBoken? Jag hade fått för mig att de skulle vara något slags budgethus, men det verkar ju inte så på de prisuppgifter jag fått här. Skiljer sig husen i BoBoken på något väsentligt sätt jämfört med de andra "färdiga" husen (t.ex. Nya Mangåden och Glasmästarvillan) som finns på hemsidan?

Som du har upptäckt så är det inte någon prisskillnad mellan BoBokenhus och KarlsonHus. BoBoken var en serie hus med en egen leveransdeklaration där det exteriöra inte skilde sig från ett KarlsonHus medan det interiört var lite nerbantat med bara vanlig spånskiva, isf råspont, bakom gipsen och endast parkett i vardagsrummet och plastmattor för övrigt. Vi höll kvar vid våra normala leverantörer men valde lite enklare och billigare utrustning från dem. Det stora var dock att det inte var möjligt att ändra på några bärande delar i husen, detta för att få en billigare produktion.

Efterhand som vi har arbetat med BoBoken har vi kommit fram till att låsta planlösningar och begränsningar i valmöjligheter inte är något plus. Idag räknar vi alla hus efter leveransdeklarationen LD2004 och gör justeringar i utförande och pris både upp och ner ifrån den.

Presentationsmaterialmässigt kommer BoBokenhusen att på sikt bli KarlsonHus. Om du ser på vår hemsida så förekommer idag en del BoBokenhus både som BoBoken- och KarlsonHus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.