Byggahus.se
Måste kök och badrum följa de senaste trenderna? Vad är det då som är trendigt just nu? Stefan Nilsson på Trendgruppen tycker att du ska visa vem du är och plocka fram saker som gör dig glad, oavsett om de stämmer eller inte. - Det gäller att öva på att hitta sin egen smak.

Du kan läsa artikeln här: Nostalgitrend nästa

E
Skrivet av: Pernilla

Just det här med miljövänliga alternativ, tex svanenmärkta kök, snålspolande toaletter och energimärkta kyl och frys kan inte jag få nog av. Jag hoppas också få läsa mer om vilka tillverkare av porslin och kakel som är miljöcertifierade företag och var tillverkningen sker, med tanke på transportutsläpp, gärna i kombination med kvalitet och prisvärdhet. Det är väl fler än jag som tycker det är en djungel när man väl inser att man måste renovera.

E
Skrivet av: Holger Wästlund

"Vad är det då som är trendigt just nu?" frågar artikelförfattaren. Här kommer ett svar: Andel av svenska folket som gärna skulle kunna använda sig av följande inredningstrender i sitt hem: 1. Topputrustat tvätt/klädvårdsrum 63 % 2. Kök med ångugn och stekhäll 55 % 3. Badrum med fristående badkar 49 % 4. Miljömärkta möbler/material 43 % 5. Prylfattig, återhållen, blond, nordisk inredningsstil 27 % 6. Stormönstrade tapeter 25 % 7. Golv av bambu eller annat miljövänligt exotiskt träslag 19 % 8. Självvattnande växtvägg, d v s gröna växter som fungerar som en levande dekorationsvägg 16 % 9. Ombonad inredning med mångkulturell mönstermix 12 % 10. Heltäckningsmattor 6 % Undersökningen genomfördes av Reagera Marknadsanalys 4-8 maj. 1001 personer, 20-65 år, från en riksrepresentativ webbpanel svarade på frågorna. Källa: Newsdesk Holger Wästlund

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.