3 277 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Projektera tillbyggnaden
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
När vi skulle projektera tillbyggnaden började vi med att ta fram ett komplett förfrågningsunderlag. Sedan kunde jakten på entreprenörer börja.
Du kan läsa artikeln här: Projektera tillbyggnaden
Du kan läsa artikeln här: Projektera tillbyggnaden
Skrivet av: Holger Wästlund
Mycket bra beskrivning hur en verklig upphandlingsprocess kan gå till. Det är typiskt att bara en byggare gav en offert. Och det är typiskt att man under upphandlingsskedet byter från en entreprenadform till en annan - i det här fallet från total till delad. Mina frågor är: Hur gick det? Höll kostnaderna? Höll tidplanen? Är ni nöjda med slutresultatet? Skulle ni gjort något på ett annat sätt om ni skulle genomföra en motsvarande upphandling en gång till? Holger Wästlund
Mycket bra beskrivning hur en verklig upphandlingsprocess kan gå till. Det är typiskt att bara en byggare gav en offert. Och det är typiskt att man under upphandlingsskedet byter från en entreprenadform till en annan - i det här fallet från total till delad. Mina frågor är: Hur gick det? Höll kostnaderna? Höll tidplanen? Är ni nöjda med slutresultatet? Skulle ni gjort något på ett annat sätt om ni skulle genomföra en motsvarande upphandling en gång till? Holger Wästlund
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Vi är mitt uppe i bygget, men jag lovar att rapportera hur det gick. Vi har gjort oss själva en tjänst och avstått från att ha en tidplan som vi måste stressa upp oss över. Man kan ju unna den lyxen om man själv inte har något datum man behöver ha tillgång till tillbyggnaden. Vi låter det ta den tid det tar, men å andra sidan drar vi inte ut på det.
Liknande trådar
-
Tips på firmor som projekterar vedpannor västsverige
Ved, Pellets, Flis -
Dags att börja projektera carport!
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Projekterad ventillationshandling
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kommunen kräver en annan form på tillbyggnaden
Bygglov -
Effektivaste tillbyggnaden?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.