1 045 läst · 5 svar
1k läst
5 svar
Stämmer Anticimex
På konsumentens sida
· 2 938 inlägg
Huset som skulle bli en dröm blev istället en mardröm för familjen Spjut Gregorek, som nu valt att stämma Anticimex.
Du kan läsa artikeln här: Stämmer Anticimex
Du kan läsa artikeln här: Stämmer Anticimex
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Ja, det låter underligt, men Anticimex har faktiskt en sådan försäkring. Här kan du läsa mer om den. http://www.anticimex.com/se/Privat/Privattjanster/Kopa/Anticimex-Huskopa...
Skrivet av: Tomas Lesniewski
Hej,
Jag är jurist och har en klient som har en pågående tvist mot Anticimex.
Det kan vara så att felet i fastigheten inte är dolt men att Anticimex besiktningsman gjort fel och inte upptäckt felet eller på ett vagt sätt informerat köparna. Då måste man stämma Anticimex rörande besiktningstjänsten.
Att mäklarana får betalt av anticimex för marknadsföring utan att informera sina kunder om detta är fel.
Att Anticimex får ta sig an ett besiktningsuppdrag från en köpare av ett hus, samtidigt som de säljer en "dolt fel" försäkring till säljarna, utan att informera köparna om detta, är helt galet. Det vill säga att Anticimex kliver in som ombud för Säljarna om Köparna riktar anspråk mot Säljarna för fel i fastighet.
Jag har anmält saken till KO och kommer pröva saken inom snar framtid. Kul att tv4 tog upp saken idag. Väntar med spänning på Anticimex och mäklarsamfundets respons.
Hej,
Jag är jurist och har en klient som har en pågående tvist mot Anticimex.
Det kan vara så att felet i fastigheten inte är dolt men att Anticimex besiktningsman gjort fel och inte upptäckt felet eller på ett vagt sätt informerat köparna. Då måste man stämma Anticimex rörande besiktningstjänsten.
Att mäklarana får betalt av anticimex för marknadsföring utan att informera sina kunder om detta är fel.
Att Anticimex får ta sig an ett besiktningsuppdrag från en köpare av ett hus, samtidigt som de säljer en "dolt fel" försäkring till säljarna, utan att informera köparna om detta, är helt galet. Det vill säga att Anticimex kliver in som ombud för Säljarna om Köparna riktar anspråk mot Säljarna för fel i fastighet.
Jag har anmält saken till KO och kommer pröva saken inom snar framtid. Kul att tv4 tog upp saken idag. Väntar med spänning på Anticimex och mäklarsamfundets respons.
Liknande trådar
-
Grön teknik skattereduktion vid installation av laddbox, stämmer fakturan?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Vem bestämmer om värmesystem i radhus?
Värme allmänt -
Behålla Anticimex service?
Grund & Markarbeten -
Anticimex musfällor - flytta när riggade, går det ens?
Övrigt husrelaterat -
Stämmer mina siffror?
Värme allmänt