6 270 läst · 9 svar
6k läst
9 svar
demontera Noblessa kökslådor
Hej!
Jag har precis fått nytt kök i min lgh och undrar hur man får ut lådorna.
Jag får lös frontpanelen, men hittar inte någon synlig spärr för att lossa själva lådan.
Tanken är att förbereda för diskmaskin och köket är sprillans. Innan vi flyttade in fanns inga lådor där (men el och vatten ska finnas kvar bakom enligt renoveringsansvarig).
Tacksam för tips!
Jag har precis fått nytt kök i min lgh och undrar hur man får ut lådorna.
Jag får lös frontpanelen, men hittar inte någon synlig spärr för att lossa själva lådan.
Tanken är att förbereda för diskmaskin och köket är sprillans. Innan vi flyttade in fanns inga lådor där (men el och vatten ska finnas kvar bakom enligt renoveringsansvarig).
Tacksam för tips!
Du drar ut lådan hela vägen ut. Sen lyfter du den rakt upp i framkanten bara.
Mvh
Mvh
När jag drar ut lådan hela vägen känns det inte alls som om den vill följa med upp (fjädrar hårt och jag vågar inte ta i mer). Det sitter spärrar undertill fram för att ta bort framstycket och från sidan framtill går det att justera olika lutningar på själva framstycket.
Längre bak längs skenorna hittar jag inget undertill som ser ut som en spärr. Lådorna har funktionen att dämpa sista biten in, ifall det ändrar ngt.
Längre bak längs skenorna hittar jag inget undertill som ser ut som en spärr. Lådorna har funktionen att dämpa sista biten in, ifall det ändrar ngt.
Redigerat:
Har precis monterat vårt noblessa kök, man drar ut lådorna en bit eller hela vägen sen ger man lådan ett lätt ryck så släpper det.
Där är inga skruvar eller något man ska trycka på.
Mvh
Där är inga skruvar eller något man ska trycka på.
Mvh
Härligt att höra!! Gillar inte heller själv att använda våld, då är det kanon med detta forumet! Lycka till med ditt kök!
Hej!
Vill bara lyfta på hatten och tacka för hjälpen så här 3 år och 7 månader efter att inlägget skapades. En av våra lådors självstängning hade pajjat och vi fick inte bort den. Har letat som en tok på Noblessas hemsida utan framgång men hittade till slut detta, Så himla enkelt när man vet hur det skall gå till.
Tack igen!
Mvh,
Staffan Bengtsson
Stenhamra
Vill bara lyfta på hatten och tacka för hjälpen så här 3 år och 7 månader efter att inlägget skapades. En av våra lådors självstängning hade pajjat och vi fick inte bort den. Har letat som en tok på Noblessas hemsida utan framgång men hittade till slut detta, Så himla enkelt när man vet hur det skall gå till.
Tack igen!
Mvh,
Staffan Bengtsson
Stenhamra