4 782 läst · 10 svar
5k läst
10 svar
Göra grusgång i gräsmatta?
Man behöver inte lägga så mycket jobb på en enkel grusgång, gräv bort 10-15cm på med markduk sedan 8-16 kross.
Kross eller naturgrus är en smaksak, själv föredrar jag kross då det "ligger still".
Precis som katos är inne på så är avgränsningar att föredra. Tips på billig avgränsning är att köpa remsor av plåt hos lokal plåt-niklas.
Kross eller naturgrus är en smaksak, själv föredrar jag kross då det "ligger still".
Precis som katos är inne på så är avgränsningar att föredra. Tips på billig avgränsning är att köpa remsor av plåt hos lokal plåt-niklas.
Då har du nog inte provat att gå på grusgång av kross, att man skulle sjunka ner är en överdrift, så vida inte vikten på den som går där är extremt hög
. Hemma har vi gångar som är på detta sätt, och parkeringen likväl fast där är det 15-20cm 8-16 bergskross. Efter 6år som det är nu till våren har vi inte fyllt på något och det är inte häller vidare spårigt.
Vissa täcken kan man se vad bilarna har stått, så vi får kratta 1-2ggr/år, fast det är mest för att vi har en kurva in till parkeringarna.
Underlaget som vi har på vår tomt är sand/jord och det spelar kanske en viss roll. Är det lerigt blir det nog annorlunda.
Grannen har precis samma som vi förutom att har även har det på sin parkering, där är det max 10cm och inte heller där är det några problem med att det sjunker, och det har legat i många år.
Vissa täcken kan man se vad bilarna har stått, så vi får kratta 1-2ggr/år, fast det är mest för att vi har en kurva in till parkeringarna.
Underlaget som vi har på vår tomt är sand/jord och det spelar kanske en viss roll. Är det lerigt blir det nog annorlunda.
Grannen har precis samma som vi förutom att har även har det på sin parkering, där är det max 10cm och inte heller där är det några problem med att det sjunker, och det har legat i många år.
Jag fyller upp hålor i min grusväg med gamla pannor, men jag kör ju med bilen där över. Skall du bara gå på dem kommer det nog ta lång tid innan du gjort kross av dem. Lägga i en kraftig säck, slå sönder och sedan ha som kross kanske?
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
Inget man ska gå barfota på kanske......