Byggahus.se
Någon som kör med Biltemas nya iMax vent ventilationsfläkt i badrummet?
Jag satte tillbaka min gamla PAX utan styrning, men ångrar mig lite pga ljudnivån bla.
Kollade på en fresh intellivent och den uppfattas som nästan ljudlös jämfört med min. Biltemas iMax påminner om denna, men det vore trevligt med synpunkter. Tyst fläkt med fuktsensor och utbytbara kåpor för 1100:- är ju helt ok, om den fungerar tillfredsställande förståss...

Svarar trots att jag inte har några åsikter om biltemas fläkt. Varför inte köpa en nya fläkt från PAX? Det verkar vara det märke som har bäst rykte. Köpte själv nyligen en Pax passad multi som jag hittills är mycket nöjd med, låter nästan ingenting. Går att beställa för runt 1300 kr så inte så mycket dyrare.

Fresh intellivent är en betydligt bättre fläkt än Pax, som fastnat i gammal konstruktion.
Eftersom Biltemas liknar Fresh och om den också har samma teknik, så är det ett bra köp, för Freshfläkten kostar nästan det dubbla.

Fortfarande ingen som har erfarenhet av Biltemas iMax Vent...??

thomas33 skrev:
Fresh intellivent är en betydligt bättre fläkt än Pax, som fastnat i gammal konstruktion.
Det där får du gärna utveckla :)

Jag skulle aldrig köpt biltema fläkt till det priset, det verkar ju vara en Fresh kopia. I mitt nya badrum blev det en Pax passad multi.

Jag stör mig lätt på högljuda fläktar. Ofta är lagrena av dålig kvalité på billiga fläktar, så de låter illa med tiden.

Intellivent anses som den bästa på marknaden just nu med energisnålare motor, allpolig brytare inbyggd, smart elektronik och snyggare skal.

Är Pax verkligen tystare? Hade fått för mig tvärtom.

Och jag tycker prisskillnaden mot Biltemas fläkt är för liten för att chansa.

Du kan få en Fresh Intellivent på tradera för 800-1000kr så jag tycker det verkar onödigt att chansa?!

Hornbach har Intellivent fläkten för 1100:-....där köpte jag min för 1 år sen, är mkt nöjd med den helt knäpptyst...snygg...löp å köp!

johansjostrand skrev:
Någon som kör med Biltemas nya iMax vent ventilationsfläkt i badrummet?
Jag satte tillbaka min gamla PAX utan styrning, men ångrar mig lite pga ljudnivån bla.
Kollade på en fresh intellivent och den uppfattas som nästan ljudlös jämfört med min. Biltemas iMax påminner om denna, men det vore trevligt med synpunkter. Tyst fläkt med fuktsensor och utbytbara kåpor för 1100:- är ju helt ok, om den fungerar tillfredsställande förståss...
Jag måste säga att jag är nöjd med den. valde mellan den och Fresh Intellivent men valet föll på Biltemas, den erbjuder även lite mer valmöjligheter vad gäller inställningar. Följer även med en fjärrkontroll då man själv efter val kan välja att tillfälligt öka hastigheten på fläkten. Jag har min i garaget

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.