Det verkar som kranen vid tvättstället har gjort sitt, när man stänger den så kommer ett tjutande ljud, låter som ett tåg som tutar, jag förmodar att det bara är att byta blandare så försvinner problemet, kan ju vara smuts och sånt som fastnat så det kanske skulle kunna gå att ta bort och rengöra också, fast den är ju 20 år gammal nu så den kanske har gjort sitt som sagt, skulle ni köpt nytt?
Jag har samma problem i en större blandare. Det tjuter när jag sätter igång varmvattnet.
Jag har inte brytt mig så mkt om det, använder inte den kranen så mycket ändå, står i garaget.
Men då ska det tydligen inte vara så. Ser fram emot svar som skrivs här.
Är det en blandare ni använder regelbundet? Såg riktigt vidrigt igengrodd ut... Ursäkta offtopic, men kör lite mr muscle / svinto på den innan ni får får legionella
Mm till badrummet, ja den ser ju inte riktigt fräsch ut och när du nämner bakterier så blir man ju lite orolig, blir nog byte imorn till en helt ny, såg att dom sålde en billig grohe på bauhaus för 500:- är det olika passforn på blandare?, skruvade upp och drog ut den här och hålet i fatet mätte 35mm i diameter.