Själv är jag svag för nya ordspråk som dessutom ofta är mer begripliga än äldre.
Nu i veckan såg jag ett nytt hos en kollega: Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
Själv är jag svag för nya ordspråk som dessutom ofta är mer begripliga än äldre.
Nu i veckan såg jag ett nytt hos en kollega: Var inte för optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!
"Det är aldrig för sent att ge upp !!"
(Ronny Eriksson, tror jag)
Han har ju några till klockrena:
"Jag kanske inte är ung och arg längre - men jag är medelålders och jävligt irriterad."
"Jag menar, de är väl int i å för sig värre å må så här, än å må på nå annat sätt. Ja jag menar man mår ju i alla fall bättre än imorgon."
"Att försöka är första steget till ett bra misslyckande..."
Denna fick jag av en kompis idag. Enligt honom har det gått ut påbud från ledningen att den ska upp i alla trapphus på hans jobb.
Han påstod att detta var på riktigt, men jag känner mig inte helt säker... Fast iof, givet i vilket land huvudkontoret ligger så kanske (någon som kan gissa?)
Det måste vara England, enda landet i världen där man regelbundet måste gå en kurs i hur man går i trappor på jobbet.
Hade inte tänkt på den, tja kanske är UK platsen där man behöver utbilda i trappgång, men US (som är rätt svar) är landet där man gör det ändå, för att undvika att bli stämd av sina anställda...