Byggahus.se
Anna1984 skrev:
Så det funkade att ange en svensk adress och betala med Mastercard?
December 2009 så gick det iaf.
Återkommer med vad de svarar. :)

Hmm, jag försökte åxå med Mastercard...

20121004
Citat: I will need the six digit authorization code from the bank. It begins with 15. I will need the next four digits before I can release your order to ship. If you call your bank directly and speak with a supervisor I am sure they will be able to get you the code. We use this procedure all the time.

Anna1984 skrev:
Hm, då räcker inte den där konvertern till. Då springer det iväg ännu mer om man måste hitta någon kraftigare.

Antar att det måste bli en sån här då:
[länk]
Kolla på ebay efter omvandlare. Sätter du en för stor förbrukare på konvertern riskerar du att bränna konvertern.

Robert-san01 skrev:
Kolla på ebay efter omvandlare. Sätter du en för stor förbrukare på konvertern riskerar du att bränna konvertern.
120 på 100W konverter borde inte vara nån fara?
Blir spänningen lär ju vara rätt men den lämnar lite lägre ström till laddaren?

Hej hej. Jag har aldrig ångrat mitt val av att köpa en kompressor och picka.:cool: Jag drar runt min slang i hela kåken.:) Hyrde en batteridriven picka för att testa om det var något för mig när jag skulle sätta foder och lister i ett rum dit slangen inte räckte till. Men efter ha sågat fodren till ett fönster och smält upp dem så åkte jag och köpte mer slang tycker att luft unkar bättre, plus det är mycket eklare att blåsa bort sågdamm från sågen och annat när man är klar.:rolleyes:

Topp_Line skrev:
Hej hej. Jag har aldrig ångrat mitt val av att köpa en kompressor och picka.:cool: Jag drar runt min slang i hela kåken.:) Hyrde en batteridriven picka för att testa om det var något för mig när jag skulle sätta foder och lister i ett rum dit slangen inte räckte till. Men efter ha sågat fodren till ett fönster och smält upp dem så åkte jag och köpte mer slang tycker att luft unkar bättre, plus det är mycket eklare att blåsa bort sågdamm från sågen och annat när man är klar.:rolleyes:
Var det en fusion eller annan variant du hyrde?

FredrikR skrev:
120 på 100W konverter borde inte vara nån fara?
Blir spänningen lär ju vara rätt men den lämnar lite lägre ström till laddaren?
Beror på hur den är konstruerad.

Det är 20% överlast, ungefär dom att köra 10 eller 12A på uttaget i huset. Det kan hålla men den kan även bli överhettad. Är den rätt konstruerad så ger den bara 100W oavsett vad du kopplar in och då blir bara laddtiden längre.

Anna1984 skrev:
Jag ska montera golvsocklar och sätta taklister på två våningar och undrar om ni kan rekommendera någon bra batteridriven dyckertpistol?
Beställer du från USA lär du åka på moms + eventuellt även tull.

Från England slipper man sånt. En sån här hade jag tidigare:

http://www.ebay.co.uk/itm/DeWalt-DC...Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item4ab13dc0e6

Alldeles utmärkt till tex lister, socklar och paneler. Köp en sån plus en beg skruvdragare med batterier så är du hemma!

Den är redan inräknad vid beställning via länken på ebay, det läggs in med automatik.

tamias skrev:

[länk]

Alldeles utmärkt till tex lister, socklar och paneler. Köp en sån plus en beg skruvdragare med batterier så är du hemma!
Rör sig om i runda svängar $100

tamias skrev:

[länk]

I England kostar den ca 5000 kr, i USA 3500 kr inklusive tull, moms och frakt.

Anna1984 skrev:
I England kostar den ca 5000 kr, i USA 3500 kr inklusive tull, moms och frakt.
Å här hemma kostar den styft 8 nu...
Var på en förevisning när dom lanserade den i Sverige, då låg den på 9...:(

Stefan N skrev:
Den är redan inräknad vid beställning via länken på ebay, det läggs in med automatik.
Tyvärr är det bara frakt, hantering och avgiften för att få det förtullat som ingår i den avgiften. Själva momsen och tullen tillkommer. Jag har själv vart i kontakt med ebay om det och fått det bekräftat då jag undrade om man fick moms kvitto.

Robert-san01 skrev:
Tyvärr är det bara frakt, hantering och avgiften för att få det förtullat som ingår i den avgiften. Själva momsen och tullen tillkommer. Jag har själv vart i kontakt med ebay om det och fått det bekräftat då jag undrade om man fick moms kvitto.
Det fick jag också till svar när jag köpte min tigersåg och slagskruvdragare genom ebay.

Paslode brukar ha erbjudande på en "liten" kompressor och en dyckert pistol . Har för mig runt 2000-3000.
Jag har en Paslode IM50 (dyckert) gas + batteri och är jätte nöjd med den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.