Med en vedmaskin kan du gånga den högen med 6 , så mycket hinner man köra på en dag.
Kruxet är bara att hinna köra fram, då är det bra med en lastar traktor.
En halv dags arbete alltså Elffors, blir det bra med en femhundring och en kaffekopp?
Jag gillar hårt kroppsarbete men det ska vara till mig själv.
Har huggt all min egna ved i 8år nu. När jag bodde hemma så klöv jag farsans
skulle skaffat klyv när jag började med ½meters ved men det har inte blivit av än på 3år.
A&O vid all vedtorkning är luftcirkulation. Optimalt hade en vedskjul på en högt belägen klippa gjort av reglar, hönsnät med ett plåttak en meter över travarna. ett plåttak med rejält uthäng över väggsidorna. Helt fritt runt i kring så vinden kunde blåsa rätt igenom de glesa travarna.
Helt värdelös. För smala axlar och för hög så den tippar hela tiden. Rymmer inte mycket ved heller. Rolig åt barnen dock......
Har en sån, fungerar hyfsat att dra ved med. Men det är som dof skriver för hög och ranglig. Det är mest frugan som använder det till att dra jordsäckar
Den högen kapar jag upp o klyver med yxa på en dag.
Den högen på EN dag tror jag när jag ser det, men jag blev ändå lite triggad och plockade fram yxorna istället för att klyva min lilla hög med fjanthydralklyven jag har. Det var faktiskt riktigt roligt att klyva manuellt så jag åkte och köpte en klyvyxa i rätt storlek och då blev det ännu roligare.