Byggahus.se
orparn skrev:
Ursäkta frågan men vad hjälper monteringsplattan till med ?
Det är väl bara att ta sticklsågen och såga ett ganska tight hål och fräsa ner kanten med handöverfräs eller? Det har funkat hittills för mig.
Kortlat motsvarande bilden från Jarlen självklart.
Det är inte ok att montera så, mycket stor risk att få läcka där.

B
när du sätter brunnen i ett levande matriall är det lätt du får en sån stor rörelse att brunnen till slut förlorar sin rör del.

Jag tror det löser sig ganska bra ändå. Båda brunnarna hamnar nämligen precis i skarven mellan två rader med skivor. :)

Det blir värre med toaröret, men det löser sig sa kärringen som sket i vasken.

Jaha, la golvet igår kväll och det var väl lite bök och stök, men nu ligger det. Får peta ner ngn gammal rörisolering eller ngt i springorna runt brunnarna och skitröret och sen foga på det antar jag.

• PICT9581.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Litet trådlyft!

Jag ska göra samma sak! Går det verkligen att få det exakt runt plattan till golvbrunnen som redan är monterad? Jag tänker mig att golvspånskivan behöver lite utrymme för att vikas ner i sponten... Det är inte mycket som får diffa, golvspånet ska skruvas i den halva regeltjockleken som sticker ut runt plattan...

• Gilla
Lasse Zatan
  • Laddar…
nja det är svårt... några mm 5-6 kanske blir det oftast att glipa, fyll springan med latex så inte flytspacklet rinner ner

Ok, 5-6 mm är väl ok, då går det fortfarande att skruva i reglarna! Tack!

Fick dit golvspånet runt ena golvbrunnen igår kväll. Inte så lätt! Skivan var nr 2 på raden och det gick inte att bryta ner både långsida och kortsida samtidigt vilket krävdes (borde man listat ut från början...). Fick istället bryta upp skiva nr 1 och lägga dessa samtidigt, då gick det bra!

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.