20 178 läst · 22 svar
20k läst
22 svar
Håltagning för brunn i spånskiva?
Det är inte ok att montera så, mycket stor risk att få läcka där.orparn skrev:
Jag tror det löser sig ganska bra ändå. Båda brunnarna hamnar nämligen precis i skarven mellan två rader med skivor. 
Det blir värre med toaröret, men det löser sig sa kärringen som sket i vasken.
Det blir värre med toaröret, men det löser sig sa kärringen som sket i vasken.
Litet trådlyft!
Jag ska göra samma sak! Går det verkligen att få det exakt runt plattan till golvbrunnen som redan är monterad? Jag tänker mig att golvspånskivan behöver lite utrymme för att vikas ner i sponten... Det är inte mycket som får diffa, golvspånet ska skruvas i den halva regeltjockleken som sticker ut runt plattan...
Jag ska göra samma sak! Går det verkligen att få det exakt runt plattan till golvbrunnen som redan är monterad? Jag tänker mig att golvspånskivan behöver lite utrymme för att vikas ner i sponten... Det är inte mycket som får diffa, golvspånet ska skruvas i den halva regeltjockleken som sticker ut runt plattan...
Fick dit golvspånet runt ena golvbrunnen igår kväll. Inte så lätt! Skivan var nr 2 på raden och det gick inte att bryta ner både långsida och kortsida samtidigt vilket krävdes (borde man listat ut från början...). Fick istället bryta upp skiva nr 1 och lägga dessa samtidigt, då gick det bra!
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.
Liknande trådar
-
Lösning för dricksvattenbrunn?
Byggmaterial & Byggteknik -
Täta rörgenomföring brunn
Vatten & Avlopp -
Vad är det för brunn? Pluggad eller stopp?
Vatten & Avlopp -
Hur ska jag förhindra att toalettspolning hamnar i golvbrunn i dusch?
Vatten & Avlopp -
Håltagning för golvbrunn på befintlig spånskiva. Bastu
Bastu