Byggahus.se
Har kaklat badrummet och funderar på hur jag ska lösa kanten runt fönstret? Finns det någon list jag kan använda nu efteråt? Eller annan lösning? Mjukfog?

20130729_105237.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20130729_105250.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obs bilderna ligger 90 grader snett

lite sent nu, men det hade blivit bättre om du antingen snedkapat eller låtit väggplattan slutat några mm tidigare så hade du kunnat fylla i ytterhörnet med fog.
synd även att du vände fönstersmygplattorna åt fel håll.

som läget är nu skulle jag nog smeta på lite fogmassa i springorna och sedan måla kakelkanterna vita.

Tack för svaret och tipsen!

Jag hade nog satt en y-hörnslist i trä som jag målat in

T
Fuskepelle, du har inte följt fogen in i smygen:thumbdown:

• Gilla
Ardexsmitten
  • Laddar…
För att "rädda" det på något vettigt sätt hade jag nog oxå satt en vitmålad hörnlist.

Hej tack för alla svar, det kommer bli en vit mjuk kvartslist 10x10 mm från primolister.

matrix_nw skrev:
Hej tack för alla svar, det kommer bli en vit mjuk kvartslist 10x10 mm från primolister.
Hur skall en sådan list lösa ditt problem? Du behöver ju täcka kanten på något sätt.

nej precis vi inser nu också att den inte kommer lösa problemet helt.. vi går nu på att måla /täcka kanten med färg och smeta på fogmassa i springorna.

Varför inte hörnlist som flertalet rekommenderat dej?

• Gilla
Byggis1976
  • Laddar…
Eftersom du redan satt kaklet och fogat så kan du ju inte använda en vanlig kakellist. Köp en vinkelprofil i matt aluminium i en dimension som precis täcker runt hörnet och fäst den med lite silikon.

• Gilla
corre
  • Laddar…
MMR skrev:
Eftersom du redan satt kaklet och fogat så kan du ju inte använda en vanlig kakellist. Köp en vinkelprofil i matt aluminium i en dimension som precis täcker runt hörnet och fäst den med lite silikon.
Bästa förslaget !

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.