Byggahus.se
Var köper man en billig falstång? Alltså en sådan som man viker plåt till fönsterbleck mm med.

Kollade hos lokala handlarna och dom vill ha mellan 975 och 1045 kr vilket jag tycker är för mycket.

Var på tapeten i någon tråd för någon månad sedan. Då rekommenderades Jula. Vill minnas att tängerna från Jula konstaterades bra i den tråden. Den som söker skall finna...

• Gilla
Forllin
  • Laddar…
Jula har bra alternativ men fråga även handlaren om han inte kan erbjuda mer prisvärda alternativ till dina behov. Det bör dom kunna om dom vill ge kunderna lite service!

Verkar vara precis samma tång på Jula som hos järnhandlaren.
Skrämmande! :eek:

Klart att det kan skilja några % som handlaren sen kan lämna i rabatt men är priset det dubbla bör det inte vara samma produkt.
Nu kan jag ju bara tala för mig när jag säljer tänger m.m. ;)

gör en av en uttjänt gammal polygrip. svetsa dit två järnbitar, kan ju duga om man inte ska falsa så mycket. det har iaf jag använt till fönsterblecken och de funka bra!

pellefant skrev:
gör en av en uttjänt gammal polygrip. svetsa dit två järnbitar, kan ju duga om man inte ska falsa så mycket. det har iaf jag använt till fönsterblecken och de funka bra!
Bra tips! Varför då inte köpa ett par nya Kinatänger och svetsa i dem...

Snailman
Det kan inte gå att använda en sådan här?

Biltema Sverige

Har för mig det går att ställa den så den inte självlåser...

Snailman skrev:
Det kan inte gå att använda en sådan här?

Biltema Sverige

Har för mig det går att ställa den så den inte självlåser...
Jo det funkar sådär, jag har en sådan idag men dom är lite skeva i käftarna och gör märken i plåten

• Gilla
HerrSvedin
  • Laddar…
Ja dom funkar men är mjukare i stålet än de från tex Stubai. Jag har bägge modellerna men väljer den från Stubai om jag får välja då jag tycker jag kan pressa hårdare med den tex om jag skall trycka ihop en fals. Den billigare falstången sviktar i käftarna när man skall trycka ihop lite hårdare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.