Byggahus.se
7988947.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
8017145 (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är en bild på utgångsläget.. det är byggt -74 och taket måste bytas. är ett platt tak. men det behöver renoveras utvändigt oxå med nya portar och panel

Våra funderingar går i om man ska bara byta ut taket och renovera det utvändigt eller man ska försöka få bygglov till att bygga ut det bakåt. då i samma bredd som det är nu men med en skruvar del innanför det gamla garaget.

tomtgränsen går precis till vänster om soptunnorna på bilden..

Har ni några förslag vad man ska göra för att få det snyggt och bra? Kör rally så hade behövt ett större garage..

funderar även på att bygga takstolar så man får ett /\ tak istället..

Förlänga bakåt och sätta på ett sadeltak låter väl som en god ide. Då kan du få lite förvaring på vinden också.
Gissar att du redan slängt ut oljetanken och ersatt med VP eller pellets? :)

• Gilla
Jolemax
  • Laddar…
Nej har inte bytt ut oljan o hade tänkt köra på det så länge jag kan utan att lägga ner några pengar på pannan. Enda nackdelen som jag ser är att man får köra genom den gamla delen för att komma in till det nya. Men borde inte vara några bekymmer.. Bara om man får bygglov till att göra det oxå..

D.Petersson skrev:
Nej har inte bytt ut oljan o hade tänkt köra på det så länge jag kan utan att lägga ner några pengar på pannan. Enda nackdelen som jag ser är att man får köra genom den gamla delen för att komma in till det nya. Men borde inte vara några bekymmer.. Bara om man får bygglov till att göra det oxå..
Ja, du har väl inte så många alternativ, och det kan du säkert leva med :)

jag bytte oljebrännaren mot en pelletsbrännare det första jag gjorde när vi flyttade in här för ett gäng år sedan. Den kostnaden sparade vi in första året. Det tog mig fyra timmar från det att jag började packa upp pelletsbrännaren till den gick, sen har den gått och gått :) Själv trodde jag bara att jag skulle kolla lite hur det funkade första kvällen för att planera installationen till påföljande helg eller så, men det behövdes alltså inte :) Därmed inte sagt att det är lika enkelt och/eller lönsamt för dig. Men det kan vara klart värt att kolla möjligheten att byta oljebrännaren mot en pelletsbrännaren, det är många sköna tusenlappar att spara i lägre kostnad/kwh.

Ska du bygga till eller bara byta tak, se till så du kan planera in en lyft så småningom. Hyfsad takhöjd alltså, det tror jag inte du kommer att ångra.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.