Byggahus.se
Installationen bryter mot förskrifterna och är därmed olaglig. Fk måste alltid ligga i rör och ända fram i dosan/uttaget. Elektrikern som utförde det har nog ingen vidare utbildning. Jag är elektriker och har varit i en del hus med liknande fel. Verkar som hustillverkarna inte tar elen på något allvar.

Du har kanske råkat ut för samma entreprenör? man får ju anta att eftersom elfirman initialt tyckte att de själva gjort ett bra jobb, det var ju inte bara installatören, utan även den behörige chefen, så har de givetvis gjort många lika fina installationer.

Lite skrämmande tyvärr :(

Mikael_L
H hempularen skrev:
.... att Myresjöhus själv öppnar en tråd i ämnet när et finns något de vill förmedla i frågan.
Deras agerande i detta ämne är helt obegripligt, de tar uppenbarligen hur stora badwill kostnader som helst för att slippa åtgärda fel de är ansvariga för. I princip så har de kört med full fart in i väggen och förstört sitt rykte för lång tid framåt.
Lite intressant att hempularen skrev såhär.
Jag ögnar nu i denna gamla tråd bara för att jag länkade till denna i en annan tråd för att visa att det inte alls är säkert att ett eljobb blir bra, ens halvbra, för att en elfirma varit framme.
Och när jag läser det jag citerat, så inser jag vad rätt han hade, nu flyter denna tråd upp ännu en gång, och Myresjöhus rykte svärtas igen.

Jag undrar hur länge det kommer ta innan alla företagen fattar att det är andra tider nu med internet, forum och sociala medier ...

• Gilla
  • Arg
El-Löken66 och 4 till
  • Laddar…
E
Mikael_L Mikael_L skrev:
Lite intressant att hempularen skrev såhär.
Jag ögnar nu i denna gamla tråd bara för att jag länkade till denna i en annan tråd för att visa att det inte alls är säkert att ett eljobb blir bra, ens halvbra, för att en elfirma varit framme.
Och när jag läser det jag citerat, så inser jag vad rätt han hade, nu flyter denna tråd upp ännu en gång, och Myresjöhus rykte svärtas igen.

Jag undrar hur länge det kommer ta innan alla företagen fattar att det är andra tider nu med internet, forum och sociala medier ...
Och vad ska företagen göra för att sociala medier har fått mycket makt, förse alla influensor med gratis prylar resten av sina liv för att inte riskeras svartmålas av dessa IT-världens Dostojevskis?

Lägg hellre upp någon länk eller bevis som förklarar varför just du är så arg på just firman i fråga.

Jag ser att antyder att jag tar emot prylar från leverantörer av någon anledning. Det vill jag bestämt förneka. Jag har aldrig ens funderat på hur sur jag skulle bli om någon försökte ge mig något.
I min yrkesroll har jag vid några tillfällen blivit utsatt för mutförsök. Det är oerhört viktigt att hålla sig helt ren från sådant.
Jag fick ett erbjudande för många år sedan att köpa en mindre aktiepost i ett företag som skulle in på börsen. Jag var den första i världen som utvecklade med deras komponent. Jag meddelade min chef. Som drog frågan högre. Först när jag fick godkännande genom styrelsebeslut i den globala koncernen vågade jag köpa aktieposten för 10 000.
Det var alltså inte en muta, utan en ”belöning” för att jag hade stått ut med en del barnsjukdomar i deras produkt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.