Byggahus.se
Hur mycket var värdet på paketet som du fick momsen för?

bengan24 skrev:
Hur mycket var värdet på paketet som du fick momsen för?
Enligt proforma som var skickad med paketet så är värdet angett till 100USD - Så 225Sek i moms på det är ju i överkant.
Jag får det till att momsen skall vara 167.07;- räknat på den senaste dollarkursen 6,683Sek/USD

Men när jag tänker efter så får man ju även betala moms på frakten så det kan stämma! (Det där är konstigt men det stämmer, importerade ganska stora värden från USA vid ett tillfälle och blev ganska paff när jag fick betala moms på frakten - Något som min tullklarerings firma i GBG ansåg vara helt normalt)

Andreas_Hansson skrev:
Beställde dessa
[länk]

Fick 8st för typ300 kr. Här hemma kostar dom 300kr för 1st.
Fast det kan ju vara skräp jag får oxå :confused:
Du får testa och avlägga rapport! Jag behöver byta ut 9 stycken GU10 i vardagsrummet så jag är idel öra!

Tillägger att jag var väldigt orolig för värmeutvecklig på mina spottar men efter att ha haft en på i drygt 5 timmar igår och noterat att den var lätt ljummen, dvs, aningens varmare än min hand.
Jag kommer bara att ha kvar ca 7mm ovan spottarna i det taket dom skall in, klarar ju de 43mm som krävs men då jag har brännbart material ovan så vill jag verkligen vara på säkra sidan.
Passade på att tejpa med aluminiumtejp ca 40x40cm ovan var spot - Bara för att...

Kave skrev:
Jag fick hem en sådan här i fredags: [länk]
Det tog tre veckor att få hem.
Fungerar perfekt med vanlig dimmer. Vad tror ni om att ha dem i badrumstaket? De är ju inte precis IP44.
Hur är spridningen på ljuset och färgen?

Vad ni än gör så köp inte från buy100.electronik i kina via ebay. Jag beställde 9 st led från dem och nu efter tre veckor fungerar en(!) av dessa. Resten blinkar. Riktigt mög som vi säger i skåne.

Vi hade vanliga GU10 50W spots tidigare, dessa lyser kallare, men faktiskt ganska neutralt vitt. Spridningen är rätt lik den också. Dessutom går ju dessa att vinkla, så det blir sådana i köket sen.
Här är ett exempel, normal 50w GU10 och denna 9W LED:
20121111-15348-D90.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
Andreas_Hansson och 1 till
  • Laddar…
Kave skrev:
Vi hade vanliga GU10 50W spots tidigare, dessa lyser kallare, men faktiskt ganska neutralt vitt.
Vilken köpte du, warm white eller cool white?

Warm white. Men de är kallare än vanlig halogen. Men jag gillar det.

Ni som har handlat av AliExpress har det fungerat bra, med betalning och leverans? Eller har det varit några problem?
Hur har ni betalat, kort eller via bank?

MB77 skrev:
Ni som har handlat av AliExpress har det fungerat bra, med betalning och leverans? Eller har det varit några problem?
Hur har ni betalat, kort eller via bank?
För mig har det fungerat bra - Betalat med kort och paketet kördes hem till dörren ca 11 dagar senare. En tullfaktura från FedEx ankom ca en vecka efter leverans.

Kanske en jäätte dum fråga...
Men hur monteras dessa? Är det med en "potta" ovan tak för att hindra värme-spridning?

// repseJ

slacker skrev:
För mig har det fungerat bra - Betalat med kort och paketet kördes hem till dörren ca 11 dagar senare. En tullfaktura från FedEx ankom ca en vecka efter leverans.
Ok, tack för infon.
Har lagt en prov beställning på dessa.

repsej skrev:
Kanske en jäätte dum fråga...
Men hur monteras dessa? Är det med en "potta" ovan tak för att hindra värme-spridning?

// repseJ
Rent allmänt så är pottorna till för att hålla undan isolering och liknande för att LED-chipen inte ska överhetta och lägga av i förtid, har alltså inget direkt med brandrisk att göra. Och har man t.ex. ett nedsänkt tak utan isolering behövs inga pottor, enda är att hålla koll på hur mycket plats armaturen behöver.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.