10 498 läst · 74 svar
10k läst
74 svar
Hur stort fel har jag gjort?
Detta är väl ingenting... Jag har varit med om ett fall där man lagt kabel (lös FK) i en liten "ränna" som bilats ur i en putsvägg.
D.v.s. inget VP-rör. Kabeln direkt i putsen. Sedan spacklades detta över och sedan kom ett lager kakel ovanpå.
Att bryta upp en gipsskiva i taket är nog en dans på rosor jämfört med att åtgärda ovanstående.
D.v.s. inget VP-rör. Kabeln direkt i putsen. Sedan spacklades detta över och sedan kom ett lager kakel ovanpå.
Att bryta upp en gipsskiva i taket är nog en dans på rosor jämfört med att åtgärda ovanstående.
En vild gissning är att TS nog tänker sätta dit lock men doslock är lite som lister, de blir kvar till sist. Sist kan ofta vara ganska lååångt bort...
Jag undrar dock vad den blå kabeln/slangen är? Stör i mina ögon mer än doslock...
Jag undrar dock vad den blå kabeln/slangen är? Stör i mina ögon mer än doslock...
Exakt, doslock kommer sen, jag bara vädrar dem så länge...Alfredo skrev:
Den blå kabeln är faktiskt grå men har blå målartejp på sig och är en nätverkskabel som kommer att läggas i en kabelränna så fort jag har tid över...
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.