Byggahus.se
Haha

Begreppet dolt fel har äntligen fått ett ansikte

:)

Hoppas taket ramlar ner i skallen på TS! >:)

Detta är väl ingenting... Jag har varit med om ett fall där man lagt kabel (lös FK) i en liten "ränna" som bilats ur i en putsvägg.

D.v.s. inget VP-rör. Kabeln direkt i putsen. Sedan spacklades detta över och sedan kom ett lager kakel ovanpå.

Att bryta upp en gipsskiva i taket är nog en dans på rosor jämfört med att åtgärda ovanstående.

Long time no see pefo!

Hur är läget nere på östsidan! :)

Solen skiner och snart ska det snickras utomhus. :)

Gabbe1 skrev:
Ja, men elektrikern får då inte glömma att upplysa nästa ägare om att det finns en ingipsad snubbe i lägenheten.
Det bör väl också märkas upp i centralen...:surprised::cool::x

Nyfniken skrev:
Varför sätta upp ett doslock nu och sabba det fina taket? Vänta i så fall tills du flyttar.
Ja då lär det ju bli gjort...:surprised::rolleyes:

S
Det blev ju hur bra som helst! De lyser till och med... (y)hq

Mummlar något om problem med lock i taket men ok att inte ha några alls på befintliga synliga dosor på väggarna....

En vild gissning är att TS nog tänker sätta dit lock men doslock är lite som lister, de blir kvar till sist. Sist kan ofta vara ganska lååångt bort...

Jag undrar dock vad den blå kabeln/slangen är? Stör i mina ögon mer än doslock...

S
Alfredo skrev:
En vild gissning är att TS nog tänker sätta dit lock men doslock är lite som lister, de blir kvar till sist. Sist kan ofta vara ganska lååångt bort...

Jag undrar dock vad den blå kabeln/slangen är? Stör i mina ögon mer än doslock...
Exakt, doslock kommer sen, jag bara vädrar dem så länge... :D
Den blå kabeln är faktiskt grå men har blå målartejp på sig och är en nätverkskabel som kommer att läggas i en kabelränna så fort jag har tid över...

Det kanske är dags att skapa ett nytt tv program..... den arga elektrikern

Bjurran skrev:
Mummlar något om problem med lock i taket men ok att inte ha några alls på befintliga synliga dosor på väggarna....
:D :cool:

Micro skrev:
Det kanske är dags att skapa ett nytt tv program..... den arga elektrikern
(y)

Rekommenderat från shoppen

Varför visas rekommenderat från shoppen?

Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.