Byggahus.se
Har påbörjat renoveringen av tvättstugan o planen är att sätta liggande råspont när de befintliga bäggarna väl är borta (även bänken man ser på bilden ska bort).
Frågan är hur jag gör här?
Ska jag sätta plast utanpå isoleringen ända ner och ovanpå lekablocken?
Kan jag spika i lekablocken?
Eller ska jag sätta fler reglar som då går ända ner utanpå lekablocken o spika råsponten på dem?

Har tidigare spikat upp råspont med dold fästning, antar att det är lättare o snabbare att bara skruva upp den.. Frågan är hur mkt det kommer att synas ifall jag skruvar istället.. Den ska målas vit.

Tar tacksamt emot alla tipps o råd!

562573_10150647413281709_721806708_9098437_899212173_n.jpg

529674_10150647414721709_721806708_9098442_711255667_n.jpg

S
har du plast i resten av huset?

Denna tvättstuga ligger i ett knappt isolerat kallförråd bredvid huset. En av de väggar jag tagit ner hade plast närmast rummet, men inte de andra.

tralopp skrev:
...Har tidigare spikat upp råspont med dold fästning, antar att det är lättare o snabbare att bara skruva upp den.. Frågan är hur mkt det kommer att synas ifall jag skruvar istället...
Skruva dolt i sponten!
Mycket enklare än att spika, för man behöver inte gå tillbaka med dorn och slå ner spiken sista biten.

Den här skruven är kanonbra att jobba med, både till väggar och golv. Rekommenderas!
Ta tex 14223 från denna länk:
http://www.gunneboindustries.com/sv-se/Fastening/Produkter/Skruv/Listskruv/Golv-sockelskruv/

Tack för tippset! Då blir det att skruva med dold fästning, känns det kommer bli betydligt enklare o snabbare än att spika och dessutom snyggast!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.