Byggahus.se
Pystricket är kriminellt, miljöförstöring, slöseri med gas och kan mycket väl resultera i att du måste skaffa mer gas - mycket dyrare än att göra rätt från början.

Edit: såg nu att snickarboden faktiskt redan sagt detta, fast lite snällare. Nåja, det tål att upprepas.

Jag ska absolut inte köra pysning....

Men jag kommer använda mitt sunda förnuft och se hur svårt det i praktiken verkar att flytta allt intakt. Om det känns som dömt att misslyckas så går jag på plan B, dvs att tömma enligt era tips, flytta allt, vakumsuga och slå på igen.

Hade det rört sig om en installation i vårt nya hus hade jag nog anlitat ett proffs, men hela den ekonomiska vinsten försvinner om jag skulle göra det i mitt fall.

Nån med tips på billig vaakumpump förresten?

Om du har vägarna förbi småland kan du få hyra min för en billig peng, det finns säkert någon närmare Västra Götaland som är villig om du kollar köp/säljavdelningen på värmepumpsforum.

mrfrenzy skrev:
Jag är mycket tveksam till att du lyckas flytta hela paketet med innedel och utedel ihopkopplade med rör utan att du böjer rören så kraftigt att du får läckage eller gör dom smalare så gasen har svårt att passera.
Det beror väl på hur de är monterade? Om en barack byggs av skrot från huset som rivs så kanske det går att släpa en hel vägg? På bilden ser det ut att vara nån slags väggfäste men som antagligen är skruvad i grunden. Det kanske går att montera upp nåt provisoriskt väggfäste monterat direkt på väggen innan fästet mot grunden tas bort?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.