Pystricket är kriminellt, miljöförstöring, slöseri med gas och kan mycket väl resultera i att du måste skaffa mer gas - mycket dyrare än att göra rätt från början.
Edit: såg nu att snickarboden faktiskt redan sagt detta, fast lite snällare. Nåja, det tål att upprepas.
Edit: såg nu att snickarboden faktiskt redan sagt detta, fast lite snällare. Nåja, det tål att upprepas.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 523 inlägg
Jag ska absolut inte köra pysning....
Men jag kommer använda mitt sunda förnuft och se hur svårt det i praktiken verkar att flytta allt intakt. Om det känns som dömt att misslyckas så går jag på plan B, dvs att tömma enligt era tips, flytta allt, vakumsuga och slå på igen.
Hade det rört sig om en installation i vårt nya hus hade jag nog anlitat ett proffs, men hela den ekonomiska vinsten försvinner om jag skulle göra det i mitt fall.
Nån med tips på billig vaakumpump förresten?
Men jag kommer använda mitt sunda förnuft och se hur svårt det i praktiken verkar att flytta allt intakt. Om det känns som dömt att misslyckas så går jag på plan B, dvs att tömma enligt era tips, flytta allt, vakumsuga och slå på igen.
Hade det rört sig om en installation i vårt nya hus hade jag nog anlitat ett proffs, men hela den ekonomiska vinsten försvinner om jag skulle göra det i mitt fall.
Nån med tips på billig vaakumpump förresten?
Det beror väl på hur de är monterade? Om en barack byggs av skrot från huset som rivs så kanske det går att släpa en hel vägg? På bilden ser det ut att vara nån slags väggfäste men som antagligen är skruvad i grunden. Det kanske går att montera upp nåt provisoriskt väggfäste monterat direkt på väggen innan fästet mot grunden tas bort?mrfrenzy skrev:
Liknande trådar
-
Vad ger egentligen frånluftsvärmepumpar?
Värmepumpar -
Allt fler bränder i värmepumpar
Artikelkommentarer -
Hur tänka gällande dessa luftvärmepumpar?
Värmepumpar -
Efterlysning! Någon person som äger/driver eller jobbar på ett företag som håller på med försäljning/installation av värmepumpar i Stockholm eller Upp
Värmepumpar -
Bergvärmepumpar i er lista
Frågor och svar om värme