4 910 läst · 74 svar
5k läst
74 svar
Vill vi att villapriserna ska stiga eller sjunka?
Allt ovan jord (och lite till) är och förblir konsumtion. Hus är förvisso en aning mer långlivade än bilar, men ändå har de det gemensamt att de för det första inte är några evighetsmaskiner, och för det andra att inte ens rariteter från svunna dagar blir mer kostbara än motsvarande nyproduktion. (I annat fall skulle det exempelvis inte behövs något byggnadsskydd, "marknaden" skulle fixa det på egen hand).
Men självklart har du en poäng i att mark- och bostadsbrist driver upp priser! Och jag är övertygad om att vi är ense om att sådana fenomen egentligen inte är önskvärda.
Men självklart har du en poäng i att mark- och bostadsbrist driver upp priser! Och jag är övertygad om att vi är ense om att sådana fenomen egentligen inte är önskvärda.
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Klart att de är önskvärda för den som äger ett hus och får se sitt hus öka i värde? Jag blir i alla fall inte ledsen när mitt hus blir mer värt.
Men du blir kanske LITE ledsen när du vill flytta in ett annat hus. Eller när dina barn måste bo i tält i Lund ifall de vill gå i skolan där.

Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Jag får väl ta ett lån på huset som steg i värde och hjälpa pojkarna med sin första bostad 
Jag tror inte på kedjebrev heller. 
Det gäller bara att befinna sig högt upp i pyramiden.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyramidspel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pyramidspel
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Jag ratar alla former av spel eftersom de går ut på att man ska förlora. Däremot vet jag att fastigheter är den bästa och säkraste investeringen jag kan göra. 
billy_baver
Givetvis är jag glad att markpriserna blir dyrare och dyrare. Varför skulle jag inte vara det?
Mitt livs största investering är ju fastighetsköpet. Dvs jag har köpt en bit mark med tillhörande byggnad.
Du menar alltså på fullt allvar att du vill att din fastighet skall gå ner i värde?
Givetvis är jag glad att markpriserna blir dyrare och dyrare. Varför skulle jag inte vara det?
Mitt livs största investering är ju fastighetsköpet. Dvs jag har köpt en bit mark med tillhörande byggnad.
Du menar alltså på fullt allvar att du vill att din fastighet skall gå ner i värde?
När vi köpte vår (billiga) andrahands bil, berättade försäljaren hur mycket han tjänar på att köpa och sälja bilar.Marlene Eskilsson skrev:
Och det verkar som att gamla bilar är en jättebra investering
Liknande trådar
-
Läckande filter(?) inkommande vattenledning villa
Vatten & Avlopp -
Hur ska man tänka här? Grannen vill bygga ett attefallshus 60cm från vår fasad
Bygglov -
Enklaste vägen från vildvuxen villatomt till helt ok gräsmatta
Gräsmatta -
Tvättmaskin vill inte centrifugera
Vitvaror -
Hur känner ni över att villapriserna rasar?
Köpa & Sälja hus