38 765 läst · 76 svar
39k läst
76 svar
Clix , Plannja , Ruukki, Falsat.se eller nåogn annan?
Jag kanske var otydlig. Beställde inte Clix och skulle aldrig göra det med tanke på hur de hanterar sina kunder. Jag beställde från falsat.se. Har uppdaterat mitt inlägg så att det framgår tydligare.tobo skrev:
Tack för förtydligandet.
Mjo, det är ju som sagt så att Clix verkar lite sisådär med kundbemötande, samtidigt har vi ju i denna tråden hört bra saker om dom också. Får nog ta ett snack med byggaren sen och se om han har några erfarenheter eller förslag.
Är egentligen emot att stödja sådant beteende men plånboken styr en del om man får bra kvalitét för en ringa kostnad
Mjo, det är ju som sagt så att Clix verkar lite sisådär med kundbemötande, samtidigt har vi ju i denna tråden hört bra saker om dom också. Får nog ta ett snack med byggaren sen och se om han har några erfarenheter eller förslag.
Är egentligen emot att stödja sådant beteende men plånboken styr en del om man får bra kvalitét för en ringa kostnad
jag har inte sett dessa tak innan, om det är am galant taket du funderar på så är det godkännt till 14grader.
clix är ju faktiskt godkännt ner till 5.7 grader om man kör ihop falserna.
clix är ju faktiskt godkännt ner till 5.7 grader om man kör ihop falserna.
Det är galant vi kikar på för tillfället ja. Vi har 15 graders lutning så just det skall inte vara något problem. Däremot kanske den lägre tillåtna lutningen hos Clix vittnar om bättre kvalitet, vad innebär att "köra ihop falsarna"?
Meddelar även när offert kommit in så kan priserna jämföras.
Meddelar även när offert kommit in så kan priserna jämföras.
Man får låna ett verktyg som man använder tillsammans med en skruvdragare som man köra på falserna så dom trycks ihop ordentligt. Jag har inte gjort det själv ännu.
ner till 14grader behöver man inte men mellan 5.7 och 14 så ska man trycka ihop dom
jag undrar hur man gör med vindskivorna hur man sätter dit dom?
Även hur man gör med kanten dom ska hänga på vid nocken?
Har man bankat ner plåten och sen falsat ihop båda sidorna på taket så blir där för mycket plåt när man reser kanten till vindskivorna igen?
Ska vindskivorna överlappa varandra? hur mycket isf?
Även hur man gör med kanten dom ska hänga på vid nocken?
Har man bankat ner plåten och sen falsat ihop båda sidorna på taket så blir där för mycket plåt när man reser kanten till vindskivorna igen?
Ska vindskivorna överlappa varandra? hur mycket isf?
Jag bifogar lite bilder på skorsten och vindskivor, jag är inte riktigt med på vad du menar kring nocken, men vindskivornas över lapp är väl ca 5 cm i skarven. Lägg upp lite bilder på ditt tak så kanske det klarnar.
Skorstenen har en del eltejp på sig som jag inte tagit bort, fyller ingen funktion men det var hängsle och livrem ett tag + oändlig tillgång till eltejp.
En bra egenskap hos clix är att plåtarna är väldigt släta även då det är mycket temperaturskillnader.
Skorstenen har en del eltejp på sig som jag inte tagit bort, fyller ingen funktion men det var hängsle och livrem ett tag + oändlig tillgång till eltejp.
En bra egenskap hos clix är att plåtarna är väldigt släta även då det är mycket temperaturskillnader.
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
okej, jag menade hur man gör med vindskivorna i nocken?
Och hur man gör en kanten man viker upp igen efter man falsat?
klipper man av något eller gör man ett veck?
Och hur man gör en kanten man viker upp igen efter man falsat?
klipper man av något eller gör man ett veck?
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=H7k4uyXqfKQ[/ame]
tack, men jag menar plåtvindskivorna som sitter över dessa och sitter ihop med clix taket.
Gör man vindskivorna som på videon?
Jag har mest sett så som jag gjorde på bilden, vilket brukar man göra?
Gör man vindskivorna som på videon?
Jag har mest sett så som jag gjorde på bilden, vilket brukar man göra?