5 882 läst · 39 svar
6k läst
39 svar
Problem med ny parkett
En sak som jag kom att tänka på nu som jag kanske har gjort fel. Jag har ju golvspån som underlag, och på det så har jag lagt en tunn foam därför att jag har blivit rek det när jag beställde golvet. Kan det vara det som också ställer till det??
I instruktionerna så står det att "som underlag så bör man avända wellpapp, korkmattor, golvunderlag av träskivor"
Står ju ingenting om foam. Ska jag använda lumppapp istället då? Så kanske inte det sviktar så mycket och det blir enklare att lägga golvet
I instruktionerna så står det att "som underlag så bör man avända wellpapp, korkmattor, golvunderlag av träskivor"
Står ju ingenting om foam. Ska jag använda lumppapp istället då? Så kanske inte det sviktar så mycket och det blir enklare att lägga golvet
Det du kan göra är att lägga under föregående bit lite så du kan knäcka ner det riktigt och sen ta bort den.
Men visst man ska inte behöva göra så.
Har själv bara lagt laminat och inget träklick så vet inte om det skiljer sig åt?
Trä överlag är ju ett urbota kasst material att bygga hus av.
Men visst man ska inte behöva göra så.
Har själv bara lagt laminat och inget träklick så vet inte om det skiljer sig åt?
Trä överlag är ju ett urbota kasst material att bygga hus av.
Ett långskott bara, du har troligen redan kontrollerat att spångolvet är plant (inom toleranserna) med hjälp av en rätskiva?
Det visade sig att det var foamen som spelade mig ett spratt! Den måste ha fastnat vid fogarna på något sätt. Testade med lumppapp istället och det funkar kanon att få brädorna plana
Men det är ett rejält bankande! Hade gärna fått det mer stegljudsdämpande, men gillar faktiskt den lite hårdare känslan med papp under.
Har lärt mig nu att alltid följa tillverkarnas rekommendationer. Med detta golv så stod inte foam med som rekommendation.
Tack för alla svar
Har lärt mig nu att alltid följa tillverkarnas rekommendationer. Med detta golv så stod inte foam med som rekommendation.
Tack för alla svar