Byggahus.se
Någon som har en ide vad man kan få betala för att få ett garage på ca 50 kvm uppsatt ifrån lösvirke. Panel och takpannor på. Invändigt oisolerat. Tidåtgång?

Fick 140' som pris på 48 m2 carport och förråd.

Nu är ju frågan om du har matrialet redan osv. mitt pris var inklusive matrial och jobb

Mats, är det priset totalt inkl. plattan och allt jobb med den??

Jag bygger en carport (20 kvm) med föråd (11,5 kvm).

Hel betongplatta (carport+förråd) 27.000 kr
Material + arbete för byggnaden: 81.000 kr

Inkl takpannor, panel, oisolerat, omålat, och exklusive el. Alla priser inkl moms.

hej,

För att få lite perspektiv på arbetskostnaden så bygger jag carport med förråd 3,6 * 8,4 meter isolerat men dock inte mer än gips invändigt.

Platta under förrådet: 13 000
övrigt bygg material : 35 000

//Tomas

Mitt pris var inklusive plattan ja men med mycket enkelt markarbete. dvs på med 10 cm grus och sen platta. Stenhårt underlag här (gammal välpackad pinmo)

Tja,
Fått offert på 7x7 meter platta med Carport + garage. garageport och ett fönster i garaget. 94.000. Exkl moms (frivillig)

Kalle_Kofot skrev:
Tja,
Fått offert på 7x7 meter platta med Carport + garage. garageport och ett fönster i garaget. 94.000. Exkl moms (frivillig)
Var det med uppsättning och allt eller?

Själv bygger ja ett garage själv nu,på ca 8*9 meter.

Tror jag är uppe i ca 75 tusen nu,då är det grävt,markduk,25-30 cm singel,170mm isolering,L-stöd,15-18 cm betong+kantbalk+12mm&18mm armeringsjärn,6*150 på armeringmattorna,lecasten uppmurat runt om,syll,regelverket till väggar uppsatta,köpta takstolar,motorstyrda portar,vindpapp,underlagspapp,ca hälften av ytterpanelen,bara dock underlocken,sen en massa spik o skruv.

Platta ca 41000 kr
Takstolar 9 st 11500 kr
Portar 14775 kr
+virke
+ en massa annat smågrejs

Nu har jag gjort det mesta själv med min far dock,men roligt o se vad det kommer att kosta i slutet.

ca 60m2 med grund och lösvirkes 160 000:- klappat och klart!

MVH /Katja

Tack för den infon. Det bevisar ju att priset jag fick var rätt uruselt iom att det bara var 24 m2 som var platta hos mig plus att jag skulle stå för panel samt isolering och gips

Hej
Vart ska man vända sig om man är ute efter lösvirke till byggnad utav garage?
Har tänkt slå upp en D.garage 7*8 meter?
Tack på förhand!

Borde ha specificerat kanske att jag bor i västra Götaland :)

du vill ha en byggsats alltså?
Annars är tipset att du räknar ut vad du behöver och skirver en lista på det.
Sen går du runt till så många byggmarknader du orkar och ber att få ett pris på din lista.
Det brukar gå att få rätt ordentliga rabbater på de "riktiga" byggmarknaderna

Hej
Det va det första jag gjorde ju.
Till slut hitta jag Perssonsbygg i Alingsås som hade bästa offert då får man allt till sista spik (exkl. platta) för 130 cca. Då har jag Craaford med fjär och 3 glasfönster

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.