17 900 läst · 13 svar
18k läst
13 svar
Pris på uppsättning av garage lösvirke?
hej,
För att få lite perspektiv på arbetskostnaden så bygger jag carport med förråd 3,6 * 8,4 meter isolerat men dock inte mer än gips invändigt.
Platta under förrådet: 13 000
övrigt bygg material : 35 000
//Tomas
För att få lite perspektiv på arbetskostnaden så bygger jag carport med förråd 3,6 * 8,4 meter isolerat men dock inte mer än gips invändigt.
Platta under förrådet: 13 000
övrigt bygg material : 35 000
//Tomas
Tja,
Fått offert på 7x7 meter platta med Carport + garage. garageport och ett fönster i garaget. 94.000. Exkl moms (frivillig)
Fått offert på 7x7 meter platta med Carport + garage. garageport och ett fönster i garaget. 94.000. Exkl moms (frivillig)
Var det med uppsättning och allt eller?Kalle_Kofot skrev:
Själv bygger ja ett garage själv nu,på ca 8*9 meter.
Tror jag är uppe i ca 75 tusen nu,då är det grävt,markduk,25-30 cm singel,170mm isolering,L-stöd,15-18 cm betong+kantbalk+12mm&18mm armeringsjärn,6*150 på armeringmattorna,lecasten uppmurat runt om,syll,regelverket till väggar uppsatta,köpta takstolar,motorstyrda portar,vindpapp,underlagspapp,ca hälften av ytterpanelen,bara dock underlocken,sen en massa spik o skruv.
Platta ca 41000 kr
Takstolar 9 st 11500 kr
Portar 14775 kr
+virke
+ en massa annat smågrejs
Nu har jag gjort det mesta själv med min far dock,men roligt o se vad det kommer att kosta i slutet.
du vill ha en byggsats alltså?
Annars är tipset att du räknar ut vad du behöver och skirver en lista på det.
Sen går du runt till så många byggmarknader du orkar och ber att få ett pris på din lista.
Det brukar gå att få rätt ordentliga rabbater på de "riktiga" byggmarknaderna
Annars är tipset att du räknar ut vad du behöver och skirver en lista på det.
Sen går du runt till så många byggmarknader du orkar och ber att få ett pris på din lista.
Det brukar gå att få rätt ordentliga rabbater på de "riktiga" byggmarknaderna
Hej
Det va det första jag gjorde ju.
Till slut hitta jag Perssonsbygg i Alingsås som hade bästa offert då får man allt till sista spik (exkl. platta) för 130 cca. Då har jag Craaford med fjär och 3 glasfönster
Det va det första jag gjorde ju.
Till slut hitta jag Perssonsbygg i Alingsås som hade bästa offert då får man allt till sista spik (exkl. platta) för 130 cca. Då har jag Craaford med fjär och 3 glasfönster
Liknande trådar
-
Rimligt pris alt tidsåtgång för arbete med gjutning av garageplatta?
Grund & Markarbeten -
Rimligt pris för garageport?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Planer på garage, vad kan jag förvänta mig för prisskillnad?
Rimligt pris för delar av garage
Garageplaner, betongpriser
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.