18 458 läst · 286 svar
18k läst
286 svar
Faktura Elektriker
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.

Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 244 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 244 inlägg
Jodå Tille vi förstår tyvärr mycket väl "varför det är som det är". Du och ett antal andra hantverkare här i tråden är ju utmärkta exempel på det och på just den förändringsobenägenhet som det redan konstaterats att branschen lider av och också den märkliga inställning till kunder som delar av branchen lider av.tille1 skrev:
Några hållbara argument för sakernas tillstånd har jag svårt att se att du och dina "polare" har presterat men det är kanske så att argumenten begränsar sig till att man få skylla sig själv och man ska inte klaga. Huruvida det är bra argument för att inte göra något åt hantverkbranschens skamfilade rykte får väl den som läser tråden själv avgöra. Spontant så känns det lite tunnt.
Nej Tille även om jag misstänker att du inte riktigt har koll på skillnaden mellan plan- och marknadsekonomi så föredrar jag marknadsekonomi men då vill det till att inte vissa aktörer tycker att dom kan skriva sina egna spelregler i syfte att sätta marknadskrafterna ur spel.
EL&VVS har ju tidigare levt i ett tillstånd som nog med fog kan jämföras med vissa av planekonomins avarter och du Tille med flera verkar mest sitta och drömma er tillbaks till den gamla goda tiden då kunderna höll käft och inte klagade så mycket.
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
Känns som att ämnet är mer än uttjatat för den här gången, tråden stängs.