Byggahus.se
Nåja, nu har jag iallafall målat omgång 2. Får väl se hur det blev. Målade ungefär lika tjockt i andra strykningen.

kamilenski skrev:
Hur lång tid tar det för Biltema färgen att torka?
Övermålningsbar 12timmar
Gångbar 24timmar
Genomhärdad 7 dagar

• Gilla
Byggglad
  • Laddar…
Med andra ord. Garaget bör vara tomt i 7 dygn?

Iaf för bilar med dubbdäck eller liknande stod det i min beskrivning från Nils Malmgren.

Tack.

Lägg in några bilder så vi får se resultatet! ;)

Man kan lägga isärklippta mjölkkartonger under däcken första dagarna ifall man blir tvungen få in bilen.
Dom är "glatta" och bra pris på :)

/benny

• Gilla
gugge_b
  • Laddar…
AXS
Vet inte hur det är med just denna. Men vissa färger ska man måla antingen efter bara några timmar eller efter flera dygn.

Detta då man antingen vill att det härdar samtidigt eller när det är helt färdighärdat.

Bäst är såklart att alltid läsa på förpackningen, de brukar stå av en anledning.

• Gilla
gugge_b
  • Laddar…
Slipade du innan du målade ?? En vatten baserad epoxi lägger man ca: 0,2kg per stryk, tyvärr e den inte det bästa man kan ha i ett garage om man inte bara har garaget som förråd.

Saxpy skrev:
Nåja, nu har jag iallafall målat omgång 2. Får väl se hur det blev. Målade ungefär lika tjockt i andra strykningen.
Får man be om ett foto på resultatet?
Snälla?

Epoxigubben skrev:
Slipade du innan du målade ?? En vatten baserad epoxi lägger man ca: 0,2kg per stryk, tyvärr e den inte det bästa man kan ha i ett garage om man inte bara har garaget som förråd.
Jag målade dels på rå betong, ca 6 månader gammal. Dels på tidigare målad yta (med Nordsjö nuretanolja)

Innan målning gick jag över med lite avfettning och trasa på div. oljefläckar.
Ingen slipning alls.

Det finns säkert bättre garagefärg än biltemas, men med tanke på priset på färgen är resultatet oslagbart.

jag är hemma idag, skall se om det finns batteri i kameran.

Redigerat:
svårt att fotografera garagegolv på ett vettigt sätt :)

Men kulören framgår iallfall. Detta golvet är bara handrivet vid gjutningen. blev lite buckligt på bilden till vänster pga jag vad oerfaren vid gjutningen för 8 år sedan.

/benny

• SDC11536 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • SDC11537 (Small).JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
onepathsix
  • Laddar…
Benny_Steen skrev:
svårt att fotografera garagegolv på ett vettigt sätt :)

Men kulören framgår iallfall. Detta golvet är bara handrivet vid gjutningen. blev lite buckligt på bilden till vänster pga jag vad oerfaren vid gjutningen för 8 år sedan.

/benny
Ser MYCKET BRA ut !!!

Näst gång du målar ditt garage så pm mig först. du får gratis råd av mig.

Epoxigubben skrev:
Näst gång du målar ditt garage så pm mig först. du får gratis råd av mig.
Jag ska måla mitt nästa vecka. Kan / vill du tipsa mig? :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.