79 492 läst · 204 svar
79k läst
204 svar
Grannen har jättelik studsmatta på tomten ...
Håller med föregående fullt ut du vinner absolut inget på att bråka.
Håller absolut med. Att bråka blir inte konstruktivt och fungerar inte i längden.
Idogt tjat på ett ändå inte otrevligt sätt kommer göra det lättare till slut för grannet att bara flytta den om ni tycker att det är så störande. Tyvärr så är det såhär i villaområden. Därför vi bor enskilt, för att jag har en abnormt låg toleransnivå
MVH Lorant
Idogt tjat på ett ändå inte otrevligt sätt kommer göra det lättare till slut för grannet att bara flytta den om ni tycker att det är så störande. Tyvärr så är det såhär i villaområden. Därför vi bor enskilt, för att jag har en abnormt låg toleransnivå
MVH Lorant
Vad sägs om att en vacker sommarkväll, till synes helt spontant, bjuda in grannen (med eventuell fru) till en trevlig fikastund, eller kanske ännu bättre - ett glas vin, på er fina altan? Givetvis under det att barnen roar sig intill. Det kan ju vara så att er granne helt enkelt inte förstår hur störande det är för er och om han under trivsamma former får uppleva det själv, så kanske han inser att det finns anledning att flytta studsmattan. Kanske.
Mycket bra ide 
Så vida de inte är immuna mot ljudet och bara tycker det är trevligt med lite barntjo, sedan dricks det lite mer än vad som tänktes från början.Karakorum skrev:Vad sägs om att en vacker sommarkväll, till synes helt spontant, bjuda in grannen (med eventuell fru) till en trevlig fikastund, eller kanske ännu bättre - ett glas vin, på er fina altan? Givetvis under det att barnen roar sig intill. Det kan ju vara så att er granne helt enkelt inte förstår hur störande det är för er och om han under trivsamma former får uppleva det själv, så kanske han inser att det finns anledning att flytta studsmattan. Kanske.
Resten får ni lista ut.
Men absolut en bra idé men har man samma erfarenheter som jag av barnfamiljer även mig inräknat så slår man ett lock för öronen som småbarnsförälder.
Lite kött på bene kanske:
http://na.se/nyheter/1.314206-besked-om-studsmatta-drojer
http://na.se/nyheter/1.302023-bakgrund
http://na.se/nyheter/1.314206-besked-om-studsmatta-drojer
http://na.se/nyheter/1.302023-bakgrund
Medlem
· södemanland
· 707 inlägg
Köp en betongblandare, fyll den med stora stenar...:wow:
Glöm inte att köpa hörselkåpor till familjen...
Glöm inte att köpa hörselkåpor till familjen...
Kamilenski har det enda vettiga rådet, försök förklara hur ni verkligen känner, kanske genom att visa denna tråden för grannen. Om ni inte har någon som helst social kontakt med er granne utan bara vill förklara hur ni känner, skriv ut denna tråd och lägg i deras brevlåda.
Att hämnas på ngt sätt är ju bara till för sådana som inte vet bättre.
Sedan så är det ju faktiskt grannen som har laglig rätt, studsmattor i bostadsområden är inte på något sett olagligt.
Staket är väldigt beroende på regler hos din kommun, så lita inte på ngt som skrivs här.
Att hämnas på ngt sätt är ju bara till för sådana som inte vet bättre.
Sedan så är det ju faktiskt grannen som har laglig rätt, studsmattor i bostadsområden är inte på något sett olagligt.
Staket är väldigt beroende på regler hos din kommun, så lita inte på ngt som skrivs här.
Jag lider med TS men barn är bara barn. Jag vill hellst att mina grannars barn är skrikiga, hoppande i stället för att bli knarkande tonåringar som senare kan göra dumma saker mot mig eller andra.
Lite tolerans ... Prata med grannen igen. Men gör inget ni kan ångra sen.
Lite tolerans ... Prata med grannen igen. Men gör inget ni kan ångra sen.
Lösningen på problemet är att du flyttar från det tätbebyggda villaområdet till någonstans där du inte störs utav att barn leker.
För tyvärr är de ju så att barn har rätt att leka och stoja. Någon idiot har stiftat lagar som förbjuder folk från att hindra barn utveckla deras sinnen såsom de gör när de leker och stimmar med andra barn.
Lagstiftaren har enkelt struntat i att det finns folk som bosätter sig bland andra människor fast de inte vill höra barnaskrik, framförallt inte när de sitter med sin baginbox och vill bli smålurviga med sin fru samtidigt som de flyter iväg in i melankoli.
Helt enkelt, flytta eller finn dig i att barn låter.
För tyvärr är de ju så att barn har rätt att leka och stoja. Någon idiot har stiftat lagar som förbjuder folk från att hindra barn utveckla deras sinnen såsom de gör när de leker och stimmar med andra barn.
Lagstiftaren har enkelt struntat i att det finns folk som bosätter sig bland andra människor fast de inte vill höra barnaskrik, framförallt inte när de sitter med sin baginbox och vill bli smålurviga med sin fru samtidigt som de flyter iväg in i melankoli.
Helt enkelt, flytta eller finn dig i att barn låter.
Det finns ju två vägar (minst), antingen som AkutLumbago säger. FLYTTA eller strida (+ev medla men det skiter jag i för det verkar ju inte funka).
Då e valet lätt, strida först sen ev flytta, inte flytta först.
Köp ett begagnat båt horn (alltså kompressormatade tutor för färjor mm) modell större och helt enkelt vröla på så fort ungarna visar sig på mattan. Jag lovar att det funkar böättre än att säga till varje gång.
Ett annat tips är att köpa en lövblås, det låter sinnesjukt oavsett om det e el eller bensin. Dra på denna så fort du inte själv störs av det (åker till jobbet, tittar på tv etc).
Detta kommer garanterat ta skruv, varför tror ni folk krigar, jo det funkar (oftast).
Segast vinner. Funkar inget så flytta då...
Köp ett begagnat båt horn (alltså kompressormatade tutor för färjor mm) modell större och helt enkelt vröla på så fort ungarna visar sig på mattan. Jag lovar att det funkar böättre än att säga till varje gång.
Ett annat tips är att köpa en lövblås, det låter sinnesjukt oavsett om det e el eller bensin. Dra på denna så fort du inte själv störs av det (åker till jobbet, tittar på tv etc).
Detta kommer garanterat ta skruv, varför tror ni folk krigar, jo det funkar (oftast).
TS blir tvungen att flytta om han följer dina råd...Wester skrev:Det finns ju två vägar (minst), antingen som AkutLumbago säger. FLYTTA eller strida (+ev medla men det skiter jag i för det verkar ju inte funka).