Hei!

Jeg tenkte å bygge en ganske stor terrasse i flere nivåer til huset i sommer. Jeg har ingen erfaring med å gjøre noe lignende tidligere. Men jeg er ganske hendig og veldig interessert i å lære meg!

Jeg vil lære meg alt byggeteknisk om hvordan man kan gjøre dette på best mulig måte. Alt fra ulike typer sement, støping, dimensjonering av trevirke, rammeverk, terrassebord, mm.

Finnes det bøker man kan lese, eller hvordan anbefaler dere at man lærer seg? Tar gjerne imot alle tips

Begynn med å legge ut bilder der du skal bygge

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Begynn med å legge ut bilder der du skal bygge
Hvorfor skulle det være relevant informasjon for å kunne svare på innlegget mitt?

• Liker
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Hvis du vil få bedre hjelp og flere svar. Ellers la være.

O oddan skrev:
Hei!

Jeg tenkte å bygge en ganske stor terrasse i flere nivåer til huset i sommer. Jeg har ingen erfaring med å gjøre noe lignende tidligere. Men er ganske hendig og veldig interessert i å lære!

Jeg vil lære alt byggeteknisk om hvordan man kan gjøre dette på best mulig måte. Alt fra ulike cementsorter, støping, dimensjonering av treverk, reisverk, terrassebord, mm.

Finnes det bøker man kan lese, eller hvordan anbefaler dere at man lærer seg? Tar gjerne imot alle tips
Gå til ditt lokale bibliotek og let etter bøker og tidsskrifter. Man pleier å finne ganske mye der.

• Liker
oddan
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om du vil få bedre hjelp og flere svar. Ellers la være.
Du kanskje misforsto spørsmålet mitt. Jeg vil lære meg generelt om forskjellige måter å bygge, standarder, og regler. Har jeg et spesifikt spørsmål om mitt bygg kan jeg lage en ny tråd om det.

T Thomas_Blekinge skrev:
Gå på din stads bibliotek och leta bøker og tidsskrifter. Man pleier å finne ganske mye der.
Absolutt, det hadde jeg tenkt å gjøre! Men for å ikke sløse bort for mye tid hadde jeg håpet på at noen kyndige her på forumet kunne peke meg i riktig retning og tipse om spesifikke bøker.

Hva studerer snekkere, arkitekter, og bygningsingeniører for bøker når det kommer til terrasser. Det er slikt jeg vil lese!

Det vil nok finnes et hav av bøker om terrasser. Gå til nærmeste bibliotek og spør.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.