Hei! Nå skal jeg pusse min kjellervegg, vi har nettopp kjøpt huset og forrige eier har bare lagt på vanlig sparkel, renoveringstapet samt maling på betongen, det hele førte til at fukten ble værende. Huset er for øvrig drenert. Nå har jeg revet og fjernet all gammel sparkel og løst sittende mørtel, betong. Hvordan skal jeg gå frem nå? Jeg må jo ha noe fyllmasse å legge i før jeg begynner selve pussingen. Jeg vurderer å bruke kalkpuss som ytterste lag. Men hva skal jeg fylle ut med før selve pussen? Fordeler/ulemper mellom ulike merker på puss? Tips og triks? Kom gjerne med ideer om puss/mørtel som egner seg godt i kjellermiljø.

• Kjellervegg med avskallet puss og løs betong, verktøy og murbrott synlig på trappetrinn. Stripete knagger i bakgrunnen. Renoveringsarbeid pågår.
  • Kjellervegg med avskallet maling og puss, avdekket betong og murrester på gulvet. Verktøy ligger blant murbrokkene på etasjen.
  • Kjellervegg med skadet puss og tapet som løsner, over trappen med en rad fargerike kroker montert på veggen.
  • Veggen i en kjellertrapp med avskallet maling og puss, viser forberedelser til renovering av overflaten før påføring av nytt pusslag.
det viktige er at det kan puste vanlig kalkbruk går bra det går bra å male men man skal ikke bruke tapet eller sparkel på

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.