Jeg har ikke penger eller energi til å bygge om loftet, det er noen grå områder, mest sannsynlig mugg, tenkte jeg skulle sanere så mye som mulig. Borer 3 hull, 1 i hvert av loftets 3 hjørner, skjermer 2 dm nedover.
Blir jo ikke kvitt fuktigheten, men luften kommer i bevegelse på en stille og billig måte,
Er jeg helt ute og sykler?
Blir jo ikke kvitt fuktigheten, men luften kommer i bevegelse på en stille og billig måte,
Er jeg helt ute og sykler?
Vi har også hvitmugg på loftet, mest sannsynlig på grunn av fuktig luft fra boligen, men har siden det ble oppdaget (ved inspeksjon før kjøp) satt inn flere friskluftsventiler og 2 pax-vifter og omtrent så langt strekker ambisjonsnivået mitt seg for øyeblikket. 
Vet ikke om det kommer fungere, kanskje. Fukt fra boligen skal først og fremst ventileres bort der fukten oppstår, baderom, vaskerom og kjøkken skal forsynes med mekanisk avtrekk. Også toalett om det er mulig. Er loftet helt tett? Ventilasjon inntaket? Når ble huset bygget? Etterisolert?
Loftet har små hull på hver side, noen så store som pingpongballer. Isolert i bunnen med treflis. Huset er fra 70-tallet, ventilert med en ventil i hvert rom.J Johan456 skrev:
Før jeg kjøpte det ble det kun brukt som sommerhus, nå permanent bolig.
Muggen var sannsynligvis der før kjøpet, da luftvarmepumpen ble installert i 2017 ble misfarging oppdaget.
Budsjett ftx? Å ha i huset, jeg har jo også peis som jeg kan bruke litt mer i vinter, blitt så lat med luftvarmepumpe.https://ventilationsexpressen.se/rumsventilationer/thermex-thr100-med-varmeatervinningJ Johan456 skrev:
Skaffer et par ventiler imorgen, avsuget til loftet avventer jeg til jeg har funnet en som føles sikker nok, sagflis, elektrisitet og fukt blir ikke morsomt sammen.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Vilken värme för att vinterställa sommarhus
Värme allmänt -
Polera bänkskiva med vitgörande för att rädda gulnad bänkskiva
Möbelsnickeri -
Hjälp att förstå mitt värmesystem
Värme allmänt -
Förbättring av spånutsug på GTS10
Verktyg & Maskiner -
Det blåser in i golvbrunnen istället för att vara utsug, vad kan det bero på?
Badrum