Hei. Har lest og sett en del som er gjort her. Jeg lurer på hva dere synes om mine to mulige metoder for å holde oppe den bevegelige delen av en monkeybar. Hvilke for- og ulemper ser dere?

Merk at den vil sitte fast i den ene enden, det er kun for illustrasjonsformål jeg har begge løsningene på det siste bildet.
Mvh

• Tegning av en monkeybar-ramme laget av tre og rør, med metoder for montering av den rørformede delen på en søyle.
  • Tegning av en monkeybar-konstruksjon med to mulige metoder for opphenging. Den viser en trestruktur med en stolpe og to stålbeslag.
  • 3D-modell av en monkeybar med to treløsninger illustrert. Den er festet til to vertikale stolper og har blå rørklemmer langs stolpen.
Sist redigert:
Hvorfor skal den være bevegelig?

Z z_bumbi skrev:
Hvorfor skal den væreE
Z z_bumbi skrev:
Hvorfor skal den være bevegelig?
Den ene siden skal være det fordi trærne svaiar uavhengig av hverandre. Skruene vil etter sigende bli dratt i stykker etter en stund.

Skikkelig spennbånd rundt trærne, i båndet mellom trærne skrur du regel på innsiden av spennbåndet på hver side og fester håndtakene med skruer fra utsiden. Det flekser når det trengs på grunn av vind osv., og kan justeres lett etter behov.

• Liker
Roffe_riff
  • Laddar…
K Karl-E skrev:
Rejelt spennbånd rundt trærne, i båndet mellom trærne skrur du regel på innsiden av spennbåndet på hver side og fester håndtakene med skruer fra utsiden. Det flekser når det trengs pga vind osv., og kan justeres lett etter behov.
Takk for svar. Spennbåndbiten forstår jeg, men ikke hvor regel skal sitte. Tenker du regel mellom bånd og tre?

En regel på hver side ca 30cm kortere enn mellomrom mellom trærne. Du skrur dem gjennom spennbåndet med skive, forslagsvis en skrue inn i hver rørdel fra hver side så klart.

• Liker
Roffe_riff
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.