Som jeg har skrevet i tidligere innlegg, vil jeg i løpet av våren forsøke å bygge en garasje med carport. De oppgavene jeg føler at jeg ikke klarer alene, har jeg bedt om priser på.
Nr 1: Takstoler
Jeg har bedt om priser fra flere leverandører, og alle har gitt pris på W-stol bortsett fra en som bare har med en stag i midten fra overramme til underramme. Spennvidden er ca 7,2 m. Jeg spurte dem om det virkelig holder, hva tror dere? Kan tillegge at det er rupanel, takstein og dobbeltgips innvendig. Snølast 2,0.
Nr 2: Grunn
Garasjetaket forlenges for å få en carport. Carporten vil bli belastet via fire takstoler til en limtre (som er beregnet av leverandør ovenfor) ned til 4 stolper/søyler (2 på hver side). En av dem som jobber med mark mener at det er nok med den største ferdige søylen med justerbar stolpesko for formålet. Grave ned og sette på avrettet grus er tilstrekkelig. Hva sier dere? Jeg er redd for at carporten kan "løfte" i sterk vind, eller?
Nr 1: Takstoler
en som bare har med en stag i midten fra overramme til underramme. Spennvidden er ca 7,2 m. Jeg spurte dem om det virkelig holder, hva tror dere?
7,2 m er vel på eller litt over grensen for en slik takstol. Men det avhenger naturligvis også av hvordan den er dimensjonert
Ingen som har noe svar på dette?
Plintene har jeg bestemt meg for å støpe med hjelp av de største rørene som finnes og ganske dypt, for å være på den sikre siden.
Ingen som har noe svar på dette?
Plintene har jeg bestemt meg for å støpe med hjelp av de største rørene som finnes og ganske dypt, for å være på den sikre siden.
Ellers kan du kikke på søyler av denne typen: [lenke]
Slike brukte jeg da jeg bygde en takark med forlenget tak, perfekt å støpe faste justerbare stolpesko i.
Du, disse var ikke dumme! De må jo stå fast, til og med for Gudrun
Ellers kan du sjekke ut sokler av denne typen: [lenke]
Slike brukte jeg da jeg bygde en kvist med forlenget tak, perfekt å støpe fast justerbare stolpesko i.
Du, disse var ikke dumme! De må jo stå igjen, til og med for Gudrun
Garasjen står på plass (finnes en tråd om hele byggingen) så nå er det bare å krysse fingrene. Jeg valgte fagverkstakstol da jeg fikk en skikkelig god pris. Når det gjelder plintene så ble det ferdigstøpte plinter.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.