Skal legge en gulvramme i aluminium som jeg deretter skal sette trelektere i av størrelse 45x45. Ifølge instruksjonene jeg har anbefales en aluminium-ramme på 40x40. Er tanken da at man skal høvle til trelekterne for å passe i rammen, eller går det bare an å presse i trelekterne selv om rammen er mindre?
Sist redigert:
Ok, hva er forskjellen på u-profil og forsterkningsskinne?F falkn skrev:
Instruksjonene sier "gulvramme av aluminium 40x40", og u-profil var det nærmeste jeg kunne komme på.
Ved litt rask googling på forsterkningsskinne finner jeg mest produsenter som jeg ikke ser ut til å kunne bestille direkte fra.
Er dette noe jeg finner på en vanlig Bauhaus/Byggmax/et.c.?
Beste svar
Har ingen erfaring med badstubygging, men om jeg har forstått det riktig, består gulvrammen ikke av U-profil, men snarere rektangulære rør, og formålet er å løfte trekonstruksjonen fra gulvet og få en vanntett og "pen" sokkel.
Men akkurat hvordan reisverket bør bygges oppå rammen, skal jeg ikke spekulere i.
Men akkurat hvordan reisverket bør bygges oppå rammen, skal jeg ikke spekulere i.
Høres rimelig ut, og det ville forklare hvorfor målene 45 vs 40 ikke stemmer overens da.C cpalm skrev:Har ingen erfaring med badstubygge, men hvis jeg har forstått det riktig består gulvrammen ikke av U-profil, men snarere rektangulære rør, og hensikten er å løfte trekonstruksjonen fra gulvet og få en vanntett og "pen" sokkel.
Men akkurat hvordan reisverket bør bygges oppå rammen skal jeg ikke spekulere i.
Må nok ta og dra til Bastuspesialisten og finne ut av dette.
Takk!
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Skruva läkt mellan takreglar 45x45 till att altantak "halle extreme glasklar"
Altan & Uteplats -
Tryckimpregnerat 45x45 av högre kvalite till staket
Trädgård allmänt -
Skruv till 45x45 ribbor på 70x70 stolpe
Altan & Uteplats -
Hyller til garasje. Holder 45x45 til dette? (bilde)
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
145x45 reglar till badrumsgolv för klent?
Badrum