Hei,
jeg tenkte å bygge en terrasse oppå mitt ca 3x3 m tak. Taket heller litt.
to overveielser
1. Er det OK å plassere bjelkene direkte på pappen? Ja, man kan jo legge en ekstra bit papp.
2. Hvordan fester man dekket smart så det ikke "glir" ned eller blåser bort?

Har noen gjort lignende arbeid med suksess? Ville vært veldig takknemlig for å høre deres erfaringer.

Takk på forhånd
//Urban

Urban bollö Urban bollö skrev:
Hei,
jeg tenkte å bygge en treterrasse oppe på mitt ca 3x3 m tak. Taket heller litt.
to funderinger
1. Er det OK å plassere bjelkene direkte på pappen? Ja, man kan jo legge en ekstra bit papp.
2. Hvordan fester man dekket smartest så det ikke "glir" ned eller blåser bort?

Har noen gjort liknende arbeid med suksess? Skulle vært veldig takknemlig for å høre deres erfaringer.

Takk på forhånd
//Urban
med risiko for at man får vite at man har gjort feil så spurte jeg våre byggere om akkurat dette. Jeg fikk rådet ekstra papp og deretter direkte på og at det ikke trengtes å festes siden det ikke antas å fly avgårde med tanke på tyngden. Nå har det stått så i fem år.

Nissens
Urban bollö Urban bollö skrev:
Hei,
jeg tenkte bygge et terrassedekk oppe på mitt ca 3x3 m tak. Taket heller litt.
to spørsmål
1. Er det OK å plassere bjelkene direkte på pappen? Ja man kan jo legge en ekstra bit papp.
2. Hvordan fester man dekket smartest så det ikke "glir" ned eller blåser bort?

Har noen gjort lignende jobb med suksess? Ville være svært takknemlig for å høre deres erfaringer.

Takk på forhånd
//Urban
Jeg har tilsvarende på mitt hus, men på blikktak. Jeg la om det for en stund siden etter 16 år, og de hadde lagt dekket flytende på blikket, det så kjempefint ut under. Så litt ekstra papp bare så kan det nok flyte. Rekkverket er en U-form, og endene sitter i huset.

hei Per og Nissens,

Takk for raske og gode svar. Det ser ut som at jeg kun skal legge den på pappen.
jeg kommer tilbake med resultatet.

//Urban

• Liker
Nissens
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.