Hei, limer sammen en bokhylle i MDF med ulike vinkler for skråtaket. En av vinklene var 51 grader, den kuttingen klarer ikke min senkesag. Måtte altså håndsage og deretter slipe snittet, og selvfølgelig blir det ikke perfekt. Men nå skal den festes mot gavlen. Hvilken lim kan jeg bruke da? Snittet er jo ikke helt jevnt og vil trenge noe fugefyllende. Hyllen er festet bak mot bakstykket og vil ikke bære så mye, så jeg er ikke bekymret for det.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5.720 innlegg
Absolutt, der er vi enige, men vanskelig å utnytte i praksis vi kapping av en mdf-plate der snittet skal være 51 grader. Uten noen form for sinnrik jigg da. Selvfølgelig, klurer man litt er det ikke helt umulig å få til det selvfølgelig, kanskje som på bildet nedenfor, på bordsagen da.S sinuslinus skrev:

Sist redigert:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 720 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5.720 innlegg
Nei, det er sant. Man kan ta de siste gradene med for eksempel en elektrisk høvel eller en bordfres hvis man har.A Alko skrev:
Om du snur på hvilken bit som du girte (enden i stedet for toppskiven) så burde min utregning fungert i alle fall.
Den der skissen på sirkelsagen er litt misvisende for de fleste bordsager vipper man bladet mot anlegget og ikke fra.
Klikk her for å svare