Hei!

Har dere noen tips på hvordan jeg kan pynte opp disse distansene/festene for nedløpsrørene? De har bare vært oppe i noen måneder, men har buet seg og blitt stygge.

Skal ta ned nedløpsrørene på grunn av maling av verandaen om noen uke (bare grunnet i dag) så da tenkte jeg å benytte anledningen til å fikse en penere løsning. Kan tenke meg å snekre noe selv eller kjøpe noe ferdig.

Har dere noen ideer? Takk på forhånd

WhIcLNE.jpg

PzvYF1F.jpg

Hvorfor ikke feste direkte på stolpen?

• Liker
Joak og 1 annen
  • Laddar…
G Gunnar Johansson69 skrev:
Hvorfor ikke feste direkte på stolpen?
Røret må ut litt fra stolpen for å ikke kollidere med gulvet. Men det finnes kanskje bånd som gjør at røret kommer lenger ut fra veggen?

voPl0aS.jpg

Firkantet rør i passende dimensjon f.eks. 20x20 mm som kappes til distanser, males svart og festes med en lengre skrue..

• Liker
IconicMoose og 1 annen
  • Laddar…
Bruke sveip for murbruk istedenfor

Et kort rett mellomrør midt i S-bøyen der oppe pleier man å ha. Da kommer festene tett inntil stolpen og du trenger ingen distanser.
Kaprer du av nedløpsrøret litt i nederkant så kan du få opp den nederste bøyen så den går fritt fra trallen.

• Liker
oddan og 1 annen
  • Laddar…
Er det bare jeg som ville valgt hvite takrenner når de skal sitte mot hvite knuter?

D Dublin skrev:
Er det bare jeg som ville valgt hvite nedløpsrør når de skal sitte mot hvite knuter?
S Stuff skrev:
Et kort rett mellomrør midt i S-bøyen der oppe pleier man å ha. Da kommer festene tett inntil stolpen og du trenger ingen distanser. Kapper du av nedløpsrøret litt i underkant så kan du få opp den nederste bøyen så den går fritt fra dekket.
Slik hadde jeg også løst det. Da havner utkastet noen dm høyere, men det spiller jo ingen rolle.

S Stuff skrev:
Et kort rett mellomrør midt i S-bøyen der oppe pleier man å ha. Da kommer festene tett inn mot stolpen og du trenger ingen distanser.
Kapper du av nedløpsrøret litt nederst, kan du få opp den nederste bøyen så den går fritt fra trallen.
Takk, det var et bra forslag! Et annet alternativ er vel å frese ut en halvsirkel på trallen om jeg kan komme til med håndoverfresen.

D Dublin skrev:
Er det bare jeg som ville valgt hvite takrenner når de skal sitte mot hvite knuter?
Alle detaljer er svarte på huset (f.eks. vinduer og sprosser), så jeg synes det passer bra i dette tilfellet.

• Liker
Ingemar O
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Bruke svep for mørtel i stedet
Har dere en lenke til et eksempel?

T Tjrex skrev:
[lenke]

Velg en spiker i god lengde, forbor litt og bank deretter inn spikeren passelig langt..
Takk for en god idé!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.