Når vi kjøpte huset vårt for ca. 20 år siden, så det allerede slik ut, og vi har ikke brydd oss, men nå når vi skal selge, vil jeg gjerne gjøre noe med det. Det har tidligere vært et kjellervindu i hullet som er tettet igjen, uklart hvordan, når man laget en veranda på utsiden av forrige eier. Fukt har trengt inn, og pussen har løsnet. Hvordan utbedre enklest? Kan man for eksempel sette en form for plate for hullet, og hvordan holder man i så fall fukt borte?

• Tett källarvindu med synlig fuktskada der puss har løsnet. Hjørnene er misfargede, og det er et rør over vinduet.
Feilen har du på utsiden av veggen og der må det utbedres. Å sette en plate over føles nok som å gjemme noe. Kanskje den beste løsningen er å si det som det er.

N Nissegandhi skrev:
Feilen har du på utsiden av veggen og der må det utbedres. Å sette en plate over føles som å skjule noe. Kanskje den beste løsningen er å si det som det er.
ok, det er i prinsippet ingen sjanse for å komme til fra utsiden da det er støpt og terrassen er 4 m bred. Så en kosmetisk løsning må til...

Som kjøper hadde det ikke plaget meg det minste. Derimot hadde jeg undret -hva prøver han å skjule, hvis jeg ser noe som avviker fra resten av kjelleren.
Mitt tips. Ikke gjør noe.

• Liker
Luckyhouse
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Som kjøper hadde det ikke bekommet meg det minste. Derimot hadde jeg undret - hva prøver han å skjule, dersom jeg ser noe som avviker fra resten av kjelleren.
Mitt tips. Gjør ingenting.
Kanskje bør tilføye at huset er forhåndsbesiktiget og foto av dette finnes i besiktningsprotokollen, så jeg prøver ikke å skjule noe. Tenkte bare å være hyggelig og prøve å pynte opp for kommende kjøper :-)

L Luckyhouse skrev:
Kanskje bør legge til at huset er forbikontrollert og foto av dette finnes i kontrollrapporten så jeg prøver ikke å skjule noe. Tenkte bare å være hyggelig og prøve å pynte litt for kommende kjøper :)
Din hyggelighet er vel basert på et håp om en bedre pris😁.

Risikoen er åpenbar at det blir en bjørnetjeneste, både for deg og kjøperen, for din oppussing faller kanskje ikke kjøperen i smak. Litt som når nye kjøkken i lys grått installeres før salg. De fleste tåler det, men ingen liker det = penger ut av vinduet. For meg ville trolig en oppussing få kjellergluggen til å ligne dette.

Utrykningskjøretøy med blålys og gule lys på en mørk landevei om natten.

Intet Intet skrev:
Din hyggelighet grunner seg vel på et håp om en bedre pris😁.

Risikoen er åpenbar at det blir en bjørnetjeneste, både for deg og kjøperen, for din oppussing faller kanskje ikke i smak hos kjøperen. Akkurat som når nye kjøkken i lys grå installeres før salg. De fleste holder ut med det, men ingen liker det = penger ut av vinduet. For meg ville trolig en oppussing få kjellervinduet til å ligne dette.

[bilde]
takk jeg tar til meg ditt råd :-)

• Liker
Intet
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.